- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

رشد ۲۰ درصدي واحدهاي بهره بردار در شهركهاي صنعتي قم

واحدهاي توليدي به بهره برداري رسيده شهرك ها و نواحي صنعتي استان قم در ۸ ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم، امیر طیبی نژاد با اعلام اين خبر اظهارداشت:  در سال ۹۶ به همت سرمايه گذاران و حمايت مسوولان ارشد استان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سطح شهركهاي صنعتي استان ۷۰ واحد صنعتي به بهره برداي رسيد.

وي با تاكيد بر اينكه اين تعداد واحد صنعتي بهره بردار در سال جاري نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد نشان مي دهد تصريح كرد: در ۹ ماهه سال ۹۵ در سطح شهرك هاي صنعتي قم ۵۸ واحد صنعتي به مرحله بهره برداري رسيدند كه با نگاه حمايتي مسوولان ارشد استان و بخصوص پيگيري هاي جدي استاندار اين رقم در ۸ ماهه ابتداي سال جاري به ۷۰ واحد افزايش يافت.

طيبي نژاد اعتبارات و سرمايه گذاري براي بهره برداري از اين تعداد واحد صنعتي را بالغ بر هزارو ۴۰۰ ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: با اجراي سياست هاي راهبردي سازمان صنايع كوچك وشهرك هاي صنعتي ايران و همچنين برنامه هاي كلان استان بدنبال آن هستيم تا بتوانيم ميزان واحدهاي بهره بردار در سطح شهرك ها و نواحي صنعتي قم را افزايش دهيم.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم در ادامه بر ضرورت افزايش سطح سرمايه گذاري در بخش صنعت و توليد استان با هدف رونق توليد و اشتغال را مد نظر قرار داد و يادآور شد: استان قم طي دهه هاي گذشته از نظر سرمايه گذاري در بخش زيرساخت هاي صنعت و همچنين صنايع مادر مورد بي مهري قرار گرفته است و ما براي جبران گذشته و رسيدن به جايگاه واقعي خود بايستي بيش از برنامه هاي جاري فعاليت كنيم.

وي با اشاره به اينكه بيشتر واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي استان صنايع كوچك  و متوسط مي باشد افزود: واحدهاي صنایع کوچک به دست خود مردم ايجاد و اداره شده و در واقع صنعتی مردمی است که در صورت گسترش و حمایت از این صنایع شاهد نتایج موفق تري در افزایش تولید و  اشتغال‌زایی خواهيم بود.