- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دهکده توریستی صبا نگینی درخشان  در فلات مرکزی ایران

دهکده سلامت صبا اولین دهکده سلامت در کشورواقع درمنطقه نمونه گردشگری بین المللی دستجرد قم و در بین تمام مناطق نمونه گردشگری کشور از پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی برخورداراست. در تاریخ ۹ /۱۳۹۴/۰۷ با حضور آقایان دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی،دکترمسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولین استان افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،این پروژه از سال ۱۳۸۲ تحت عنوان طرح جامع دهکده سلامت صبا مطرح و عملیات عمرانی آن نیز پس از تکمیل طرح در سال ۱۳۸۴ آغاز شد. در فاز اول این پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی که  با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است..

در این دهکده، تردد خودرو و وسائط نقلیه ممنوع است و به جای این وسائل، از کالسکه و دوچرخه استفاده می شود. کشت گیاهان داروئی از خصوصیات دیگر این پروژه گردشگری است.

دهکده سلامت صبا در شهرستان دستجرد از توابع بخش خلجستان قم ودر فاصله ۶۰کیلومتری قم واقع شده است.

همچنین شهر دستجرد شهری ييلاقي در استان قم داراي آب و هواي کوهپايه‌اي و اختلاف دمايي بين ۸ الي ۱۲ درجه با شهر قم است. همچنين از امتيازات ويژه‌اي نظير آب و هواي خنک و مطبوع و چشمه ها و قنات‌هايِ آب معدني منحصر به فرد برخوردار مي‌باشد.
دهکده سلامت صبا با بهره بردن از امتیازات شهر دستجرد ، محیطی دلپذیر و سالم همراه با امکانات تفریحی و رفاهی فراهم کرده است که راه اندازی کلینیک سلامت و دهکده ورزشی صبا ، طرح های آینده ی این مجموعه جهت توسعه هستند.

وبهترین زمان برای عزیمت به شهر دستجرد وبویژه دهکده توریستی تفریحی صبا آن،فصل بهار وتابستان است تا فارغ از دغدغه های روز مره زندگی،ساعات خوش وبه دور از هیاهو در آن گذراند.

دهکده سلامت صبا اولین دهکده سلامت در ایران است که به طور خاص به گردشگری سلامت می پردازد . این مجموعه در منطقه نمونه گردشگری بین المللی دستجرد در بخش خلجستان استان قم واقع شده است . به طورکلی دهکده های سلامتی به مجموعه های اقامتی گفته می‌شود که خدمات سلامتی را به میهمانان خود ارائه می دهند و محیطی به دور از آلاینده های زیست محیطی و آلودگی های زندگی شهری فراهم می آورند .
شهر دستجرد شهری ييلاقي در استان قم داراي آب و هواي کوهپايه‌اي و اختلاف دمايي بين ۸ الي ۱۲ درجه با شهر قم است. همچنين از امتيازات ويژه‌اي نظير آب و هواي خنک و مطبوع و چشمه ها و قنات‌هايِ آب معدني منحصر به فرد برخوردار مي‌باشد.
دهکده سلامت صبا با بهره بردن از امتیازات شهر دستجرد ، محیطی دلپذیر و سالم همراه با امکانات تفریحی و رفاهی فراهم کرده است که از سال ۱۳۹۴ فاز نخست این دهکده سلامت به بهره داری رسید . راه اندازی کلینیک سلامت و دهکده ورزشی صبا ، طرح های آینده ی این مجموعه جهت توسعه هستند .
دریاچه تفریحی ، باغ تالار مجلل ، هتل با نمای دریاچه ، ویلاهای اقامتی ، رستوران دریایی ، رستوران سنتی ، آلاچیق ها با طراحی سنتی از جمله بخش های فاز نخست دهکده سلامت صبا هستند .
ماهیگیری ، قایقرانی ، ورزش های آبی ، شهربازی ، دوچرخه سواری ، موتورچهارچرخ و باشگاه پینت بال از جمله امکانات تفریحی دهکده سلامت صبا هستند .
در محدوده ی دهکده سلامت صبا تردد هرگونه وسایل نقلیه و مصرف دخانیات ممنوع می باشد . همچنین پزشکان حاضر در دهکده سلامت به خانواده هایی که بیش از ۴۸ ساعت در این مجموعه اقامت داشته باشند ، الگوهای مناسب تغذیه ، ورزش ، خواب و … ارائه می دهند .

 

این مجموعه شامل رستوران دریایی ۲۴ ساعته با غذاهای متنوع و رستوران و تالار پذیرایی جهت برگذاری مراسم و میهمانی ها می باشد. یک دریاچه برای قایق سواری،بازیهای آبی و ماهیگیری هم داره. پیست دوچرخه سواری و کرایه دوچرخه های انفرادی و دو نفره و سه چرخه نیز از امکانات این مجموعه است. کالسکه سواری نیز تجربه ای جالب در این مجموعه است.ضمنا امکان ماهی گیری از دریاچه برای شما در دریاچه فراهم است. مجموعه دارای ۵ ویلا دوبلکس نیز هست که به صورت روزانه می توان آن ها را اجاره نمود.همچنین در این اواخر تعداد ویلاهای کوچکتر وارزانتری نیز به این مجموعه افزوده شده است.

در اطراف دریاچه آلاچیق و سایبان هایی فراهم شده است که امکان اطراق خانواده ها را فراهم کرده است. البته در ساعات ابتدایی صبح این آلاچیق ها معمولا پر می شوند. پارک بازی کودک با استخر توپ و پارک بادی و ترامپولین نیز در مجموعه وجود دارد که پذیرای کودکان دلبندتان است (بالای سه سال). فقط یادتون باشه اینجا قانونا کشیدن سیگار و قلیون ممنوعه که البته برخی خانواده ها متاسفانه رعایت نمی کنند.
.

زمستان را هم میتوان بدون دغدغه و با تفریحات خاص خود سپری نمود.

 

اگر به دنبال تجربه و کشف آرامش بی نظیر فصل زمستان هستید و میخواهید برف و سرما را در کنار گرمای خانواده خود سپری کنید دهکده صبا را فراموش نکنید. آلاچیق های VIP دهکده سلامت صبا با چشم اندازی بی نظیری از تلفیق طبیعت فوق العاده فصل زمستان و دریاچه دهکده توربستی سلامت صبا و بافضایی گرم و دلچسب آرامش زمستان را به شما و خانواده دلبندتان هدیه خواهد داد. کادر مجرب دهکده صبا با افتخار در انتظار میزبانی شما خوهند بود.

تماس با دهکده صبا

مدیریت دهکده توریستی تفریحی سلامت صبا این امکان را فراهم کرده است که شما کاربران عزیز بتوانید تبلیغات خودتان را در سایت قرار دهید و همچنین برای بر قراری ارتباط می توانید از طریق مدیر سایت با ایمیل info@dehkadesaba.ir یا با شماره های ۳ الی ۰۲۵۳۵۲۲۴۳۶۱ و ۰۹۱۲۲۵۳۲۱۸۵ و ۰۹۱۲۰۹۵۴۹۰۰ جهت رزرو واحدهای اقامتی ویلایی تماس بگیرید.
علاقمندان می توانند به کانال دهکده سلامت صبا به آدرس http://telegram.me/dehkadesaba و در اینستاگرام به آدرس https://www.instagram.com/dehkadesabaبه آنها بپیوندند.

آدرس دهکده:اتوبان قم _ سلفچگان، جاده ساوه، سه راه باغ‌یک، کیلومتر ۲۰جاده تفرش، شهر دستجرد، دهکده گردشگری سلامت صبا