- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دفاتر بیمه سلامت بیمه شدگان صندوق سایر اقشارتا آخرین برگ اعتبار دارد

مسئول روابط عمومی اداره  کل بیمه سلامت استان قم با اعلام این خبر گفت:با عنایت به ابلاغ معاون بیمه درمان سازمان بیمه سلامت ،دفاتر بیمه شدگان صندوق سایر اقشار (بهزیستی و بنیاد شهید) تا اخرین برگ دارای اعتبار میباشد .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،رضا تلخابی اظهار داشت : به منظور کاهش تردد و  جلوگیری از تجمع بیمه شدگان در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و به منظور اجتناب از شیوع ویروس کرونا و نیز تأکید و ابلاغ سازمانی مبنی بر حذف دفترچه های بیمه کاغذی و شناسایی وضعیت بیمه مراجعین از طریق گسترش تبادل الکترونیکی اطلاعات، مقرر گردیداز ابتدای تیرماه سالجاری احراز پوشش بیمه ای بیمه شدگان، از طریق سامانه های مربوطه  هنگام دریافت خدمت بیمه سلامت،استحقاق سنجی گردیده و در صورت تایید، بیمه شدگان بتوانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند گردند.

وی افزود :با عنایت به اجرای طرح اعتبارسنجی دفاتر بیمه شدگان ،تمامی بیمه شدگان هنگام مراجعه به موسسات درمانی و طرف قراداد میتوانند  از طریق سامانه استحقاق سنجی نسبت به اطلاع از تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود اقدام نمایند  که در این خصوص مکاتبات  و اطلاع رسانی لازم  با پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد صورت گرفته است که اجرای کامل این طرح قطعا باعث تسهیل ارتباط بین کارشناسان و موسسات و مراکز درمانی و همچنینی  افزایش خدمات و رضایتمندی هرچه بیشتر بیمه شدگان را به دنبال خواهد داشت.

رضا تلخابی مسئول روابط عمومی بیمه سلامت استان افزود :با توجه به اینکه تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی و بنیاد شهید در مورخ ۳۱‏‏/۰۳‏‏/۹۹ به پایان می رسد ، بیمه شدگانی که دفاتر آنان کماکان دارای نسخ سفید می باشد (مشروط بر آنکه در لیست بیمه شدگان سالجاری نیز قرار داشته باشند) می توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت دفترچه جدید، به مراکز درمانی طرف قرارداد جهت دریافت خدمت  مراجعه نموده و خدمت مورد نظر خود را دریافت نمایند. شایان ذکر  است صرفاً آن عده از بیمه شدگان که دفاتر آنان فاقد نسخ سفید بوده و کماکان مشمول پوشش بیمه می باشند ملزم به تمدید دفترچه و مراجعه به دفاتر پیشخوان می باشند.

مسئول  روابط عمومی استان در خاتمه افزو د:بیمه شدگان محترم میتوانند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* از تاریخ اعتبار و پوشش بیمه ای خود مطلع شوند  .