- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگیری کلاه بردار حرفه ای در قالب خریدار طلا

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای در قم خبر داد و گفت: نامبرده فروشندگان طلا را در سایت های خرید و فروش شناسایی و با انجام معاملات سوری، از آن ها کلاهبرداری می کرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی دریافت چندین فقره شکایت مردمی مبنی بر این که فردی به عنوان خریدار طلا با ارائه رسید تقلبی واریز وجه، از آن ها کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی گفت: متهم در سایت های خرید و فروش، فروشندگان طلا را شناسایی و پس از تماس با آن ها در مواجهه حضوری با چهره ای موجه حاضر و با انجام مانورمتقلبانه و ارائه رسید تقلبی واریز وجه، طلا را از فروشنده دریافت و از محل متواری می شد.
رئیس پلیس فتا استان قم، تصریح کرد: در ادامه با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان نامبرده شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم تاکنون به ۱۰ فقره کلاهبرداری از هموطنان در استان های قم، کرج و تهران اعتراف کرده است، افزود: نامبرده در مواجهه با شاکیان این پرونده، صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد.
سرهنگ موالی گفت: از هموطنان می خواهیم در صورتی که اینگونه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند با مراجعه به پلیس فتا استان و یا از طریق شماره تلفن های ۰۲۵۲۱۸۲۴۲۲۴، ۰۲۵۲۱۸۲۴۲۴۰ و ۰۲۵۲۱۸۲۴۲۸۰ موضوع را اطلاع دهند تا پیگیری لازم انجام شود.