- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگیری محتکر ۹ دستگاه خودرو پراید در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۹ دستگاه خودرو پراید احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال در قم و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار خودرو در یکی از پارکینگ های سطح شهر، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی استان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی مرجع قضائی و سازمان تعزیرات حکومتی استان برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.

وی گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودروها مدت طولانی پس از تولید به این محل منتقل و به مسئول پارکینگ سپرده شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه برای جلوگیری از سوء استفاده و جابجایی؛ خودروها برابر دستور مقام قضائی به پارکینگ طرف قرارداد ناجا منتقل و نسبت به شناسایی مالکان خودرو از طریق استعلام از بانک های اطلاعاتی اقدام و مشخص شد آدرس اغلب مالک های خودرو یکسان اما مشخصات هویتی آن ها متفاوت است.

سرهنگ اسماعیلی افزود: با تحقیق از افرادی که خودرو به نام آن ها ثبت شده بود، خریدار اصلی خودرو شناسایی و نامبرده پس از حضور در پلیس آگاهی، مسئولیت نگهداری و مالکیت تمام خودروهای توقیفی را پذیرفت و اذعان کرد، خودروها را اوایل دی ماه ۱۳۹۸ از نمایندگی تحویل و به پارکینگ منتقل کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ارزش خودروها را برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال دانست و گفت: در نهایت پرونده تشکیل شده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و هم اکنون در حال رسیدگی است.

////////////////

کشف موتورسیکلت یک و نیم میلیاردی قاچاق در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف یک دستگاه موتورسنگین قاچاق “سوزوکي ۱۴۰۰” به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قم خبر داد.

سرهنگ “میکائیل قهرمانپور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در راستاي ارتقاء نظم و امنيت اجتماعی و برخورد با متخلفان و همچنین اعلام نارضايتي شهروندان در خصوص تردد یک دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در قم، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با بررسی های صورت گرفته و دریافت صحت موضوع، مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی استان به منزل مسکونی محل نگهداری موتورسیکلت اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در ادامه با ورود به حیاط منزل، موتورسيکلت سوزوکي ۱۴۰۰ قاچاق کشف و متهم دستگیر شد.

سرهنگ قهرمانپور، ارزش موتورسیکلت را برابر اعلام نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: در نهایت پرونده متشکله به تعزیرات استان ارسال شد.