- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگیری بیش از ۷۰ نفر اراذل و اوباش در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری بیش از ۷۰ نفر اراذل واوباش در استان خبر داد و گفت: حدود ۴۰ نفر از آنان با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام تحرکاتی توسط اراذل واوباش بنام در یکی از قلعه های اطراف روستاهای حاشیه ای استان قم، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قم قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام  یکسری اقدامات پلیسی و با هماهنگی  مراجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه ۷۸ نفر اراذل و اوباش در محل را به همراه آلات وادوات ارتکاب جرم، کالاهای ممنوعه، انواع مواد مخدر و حمل سلاح های سرد، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در بررسی های بعمل آمده از متهمان حدوداً ۴۰ نفر از آنان دارای سوابق متعدد کیفری بودند.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: سرانجام متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی مناسب روانه زندان شدند.

وی به همشهریان و مردم عزیز توصیه کرد: از شهروندان درخواست داریم به منظور ارتقاء امنیت در سطح استان ، اخبار و اطلاعات مربوط به تحرکات اراذل و اوباش را برای انجام اقدامات امنیتی، انتظامی به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: یکی از مواردی که در افزایش تحرک اراذل و اوباش می تواند اثرگذار باشد، بی تفاوتی مردم و گروه های مختلف  در حفاظت از امنیت خود می باشد که می تواند تاثیر گذار در گرایش مخلان نظم عمومی باشد بنابراین چنانچه به توصیه های پلیسی توجه ویژه ای داشته باشند، شاهد تحرک اراذل و اوباش در سطح استان نخواهیم بود .

///////////////////////////

دستگیری باند ۴ نفره سارقان موتورسیکلت در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری باند ۴ نفره سارقان موتورسیکلت خبر داد و گفت: از این باند تعداد ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مرادحسین جعفریان” در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری ۲۸ شهرقائم حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي خيابان شهرقائم به فردي که با یک دستگاه موتورسيکلت فاقد پلاک در حال تردد و پرسه زنی  بوده  مشکوک که وی بلافاصله پس از مشاهده واحد گشت کلانتری، اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران در یک اقدام به موقع پلیسی، موتورسیکلت را متوقف و راکب آن که فاقد هرگونه مدارک شناسایی و هویتی بود را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ جعفریان ادامه داد: در بررسی بعمل آمده مشخص شد موتورسیکلت موصوف سرقتی بوده که در ادامه متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد موتورسیکلت مذکور توسط دو نفر به هویت معلوم  سرقت شده و قرار بود مبلغ یک میلیون ریال برای انتقال موتور به وی تحویل بگیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اضافه کرد: در تحقیقات بعمل آمده سایر همدستان و اعضای این باند که ساکن یکی از روستاهای اطراف قم بودند، شناسایی شدند.

سرهنگ جعفریان بیان داشت: ماموران در ادامه با کسب دستور از مقام قضائی و با انجام یکسری اقدامات پلیسی محل مخفیگاه متهمان را شناسايي و در يک عمليات ضربتی هر دو متهم مذکور را دستگیر و ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی از آنان کشف کردند.

وی ابراز کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد سارقان پس از سرقت، موتورسیکلت ها را به فردی با هویت معلوم به فروش رسانده و بابت آن مبلغ ۳ میلیون ریال دریافت کرده بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: سرانجام متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی مناسب روانه زندان شدند.