- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

درخواست استاندار برای تسریع در پرداخت اعتبارات مترو قم

استاندار قم با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست مترو قم گفت: تخصیص کامل و ۱۰۰ درصدی اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز این پروژه بسیار مهم و خواست و مطالبه جدی استان است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، استاندار قم در نشست با دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، خواستار تسریع در تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام ازجمله فاز نخست خط یک مترو قم و زیرساخت‌های اداری شهرستان‌های جدیدالتأسیس استان شد.

بهرام سرمست در این نشست که در تهران برگزار شد با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست مترو قم اظهار کرد: تخصیص کامل و ۱۰۰ درصدی اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز این پروژه بسیار مهم و خواست و مطالبه جدی استان است.

وی با بیان اینکه با تخصیص و جذب اعتبارات مورد نیاز، خط یک مترو قم تا پایان دولت تدبیر و امید تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: امیدواریم که با مساعدت و همکاری سازمان برنامه‌وبودجه، و شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، این پروژه مهم، استراتژیک و حیاتی برای شهر قم در موعد مقرر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

استاندار قم با قدردانی از حمایت‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه، تأمین اعتبار برای اجرای خط انتقال آب به شهرک‌های صنعتی استان و هزینه ملزومات مورد نیاز برای راه‌اندازی و استقرار ادارات در شهرهای جدیدالتأسیس و همچنین عملیاتی شدن وعده‌های سفر معاون محترم رئیس‌جمهور را از دیگر موضوعات مورد درخواست استان در این نشست برشمرد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای استان قم در سال ۱۴۰۰ بر لزوم تسریع در پیگیری برای تحقق تخصیص‌های مورد درخواست استان در حوزه‌های عمرانی تأکید کرد.

نوبخت همچنین با اشاره به تصویب ایجاد شهرستان‌های جدید کهک و جعفرآباد در استان قم تلاش می‌کنیم تا منابع مورد نیاز برای تأسیس و استقرار فرمانداری‌ها، بخشداری‌های جدید و ادارات تابعه تأمین نماییم.