- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

درباره سوین فلو یا همان آنفلوانزا بیماری شایع روزهای اخیربیشتر بدانیم

سوین فلو یا همان آنفلوانزا بیماری شایع روزهای اخیر است که اغلب، علائم آن با سرماخوردگی مشابه بوده و اشتباه گرفته می شود. اما لازم است در مورد آن نکاتی را بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که ممکن است باعث شود افراد سرفه کنند و گلو درد و تب پیدا کنندهمچنین ممکن است آب ریزش بینی، احساس خستگی، بدن درد، یا علائم ناخوشی دیگر در بیمار ظاهر کند..آنفلوانزا هر ساله ظاهر می شود و مردم از هر رده سنی، از کودکان و بزرگسالان گرفته تا سالمندان، ممکن است آنفلوانزا بگیرند

اشخاصی که آنفلوانزا دارند ویروس را از طریق سرفه یا عطسه پخش می کنندقطرات آب از طریق سرفه، عطسه یا به هنگام صحبت کردن می توانند به دهان و بینی افرادی که در اطراف بیمار هستند وارد شود. این قطرات ممکن است از طریق تنفس به ریه ها راه یابند.افراد ممکن است از طریق تماس دهان یا بینی خود بعد از تماس با یک چیز آلوده به ویروس، از قبیل دستگیره درب ها، میزها، یا دست کثیف شخص آلوده، دچار آنفلوانزا شوند.

نشانه های آنفلوانزا می تواند شامل موارد زیر باشد: هر شخص مبتلا به آنفلوانزا ممکن است تمام علائم آنفلوانزا را همزمان نداشته باشد. برخی افراد مبتلا به آنفلوانزا تب نخواهند داشت تب ، سر درد، سرفه، احساس سردی، گلو درد، احساس ضعف یا خستگی بیش از معمول، آب ریزش یا گرفتگی بینی، استفراغ، بدن درد، اسهال دو مورد از علامت های آنفلوانزا که کمتر دیده می شوند عبارتند از: اسهال و استفراغ.

اکثر افراد مبتلا ممکن است از یک روز قبل از بروز عوارض تا ۵ الی ۷ روز بعد از ظهور علائم، آنفلوانزا را شیوع دهند. افراد به شدت بیمار یا کودکان خردسال ممکن است آنفلوانزا را به مدت بیشتری شیوع دهند. بروشور پیوست می تواند اطلاعات خوبی در مورد بیماری و راههای سرایت و علاج آن در اختیار شما قرار دهد.