- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی: طلاب در انتخابات تکلیف سیاسی دارند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، انتخابات را لیله القدر انقلاب اسلامی دانست و گفت: طلاب در انتخابات تکلیف سیاسی دارند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی عصر یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب «دستور از خمینی» در قم، با تاکید بر لزوم فراگیرشدن گفتمان جهادی اظهار کرد: همه چیز از یک سرچشمه اندیشه توحیدی و مراقب هم بودن و تواصی گرفته تا بی‌تفاوت نبودن آنچه که بر سر جامعه مکتبی می‌آید تا نظریه انقلاب اسلامی به هم پیوند خورده‌اند. بنابراین گفتمان جهادی – که معناداری آن در حیات اجتماعی طلاب زیاد است – را باید فراگیر کنیم.
وی بیان داشت: طلبه اصلا منفعل نیست؛ ولو متوجه این است که ذهن جامعه مخدوش شده، با طراوت و شادابی پای تبلیغ می‌ایستد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ثبت تجربیات تبلیغی را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: اگر علوم انسانی و علوم اجتماعی یعنی این که از مبنا تا بنا چگونه دستکاری بشر را مورد تجربه قرار بدهیم، قطعا تاریخ شفاهی که ثبت و ضبط می‌شود علوم انسانی فردا خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی همچنین تواصی به حق و صبر را در لیله القدر انقلاب اسلامی، مهم دانست و تأکید کرد: بسیاری از طلبه‌ها سئوال می‌پرسند که در ایام انتخابات چه کار کنند. معلوم است که در لیله القدر انقلاب اسلامی تکلیف سیاسی داریم. البته این کار سختی‌هایی دارد و حتما از باب روشی، تجربه‌ای حسی منتقل می‌کند و اتفاق مبارک و ارزنده‌ای را رقم می‌زند و به نوعی وظیفه طلبگی محسوب می‌شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در عین حال مراقبت از بازیچه سیاسی نبودن را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: نباید هیچ شکی کرد که در جای خودمان ایستاده‌ایم و وظایف طلبگی خود را انجام می‌دهیم.
وی راه‌اندازی ستاد حوزوی – انتخاباتی ملت امام حسین علیه السلام را اقدامی ارزنده و شایسته تحسین دانست و بیان داشت: در انجام رسالت تبلیغی این ستاد، خانواده خودمان را دست کم نمی‌گیریم. همسر و خانواده اعضای ستاد باید تبلیغ بکنند و حلقه‌های بعدی این زنجیره بعد از تجربه امسال ملت امام حسین علیه السلام وقتی به ثبت و کتابت برسد خیلی غنی‌تر خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: امیدواریم فعالیت این ستاد با جدیت پیگیری شود و ما در سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه خودمان می‌دانیم که این اتفاق را ترویج کنیم. راه‌اندازی این ستاد، قدم‌های رو به جلو محسوب می‌شود و خداوند عالم به این رویه‌های مجاهدانه برکت می‌دهد و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
لازم به ذکر است که ستاد حوزوی – انتخاباتی ملت امام حسین علیه السلام توسط خانه طلاب جوان و به منظور تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات راه اندازی شده است. کتاب «دستور از خمینی» (روایت تبلیغی متفاوت) نیز به همت خانه طلاب جوان تدوین شده است.
//////////////////
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی:
شاکله تبلیغ موثر باید بر پایه اندیشه حکمت اسلامی استوار شود
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شاکله و نظام تبلیغ موثر باید بر پایه اندیشه حکمت اسلامی استوار شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عصر یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز حکمت اسلامی صدرا با حجت‌الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان‌پناه، استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم دیدار کردند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه، بیان داشت: در فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی به موقعی رسیده‌ایم که باید با طرح‌های هوشمند، منسجم و موثر تبلیغی، کار گفتمان سازی را به صورت جدی در جامعه جلو ببریم.
وی گفت: معتقدیم اگر تبلیغ موثر بخواهد در جامعه اتفاق بیفتد، شاکله و نظام آن باید بر پایه اندیشه حکمت اسلامی استوار شود. از یک نظام هوشمند تبلیغی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انتظار می‌رود از تحول کوتاه نیاید. منتهی ابتناء به اندیشه متقن حکمی می‌تواند تحول را ایجاد کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: ما به عنوان دستگاه تبلیغی که مأموریت‌هایش ذوابعاد تعریف شده، دغدغه داریم که حکمت اسلامی صدرا چگونه در جامعه تسری و امتداد پیدا کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه به گفتمان سازی و جریان سازی در تبلیغ، بیان داشت: گفتمان سازی به این معناست که وقتی اندیشه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شود در دل بسیاری از مردم و جوانان سرایت کند.
استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم گفت: اولین چیزی که در گفتمان سازی به کار می‌آید حالت جمعی گسترده است. در این زمینه باید مدل‌هایی داشته باشیم که طرح امام محله، اربعین حسینی و ساماندهی فضای مجازی از جمله آن‌هاست.
وی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: در خبرها دیدم که شما تأکید داشتید که امام جماعت باید امام محله بشود. اگر با جدیت روی این اندیشه کار بشود قطعا تاثیرگذار است. اربعین هم گفتمان عمومی ویژه‌ای را پدید می‌آورد که خیلی معنادار است و باید روی آن سرمایه گذاری شود، در صورتی که با شیوع کرونا، مسائلی به وجود آمد که باید فکری به حال آن کرد. در مسأله فضای مجازی هم دغدغه‌های جدی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه در بخش پایانی سخنان خود واگذاری امور مربوط به تهیه محتوای مناسب و تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه علمیه خواهران و ورود حوزویان به مدارس را ضروری دانست.