- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

توقیف پلاک‌های غیربومی فعال در شرکت‌های تاکسی اینترنتی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: پلاک‌های غیربومی فعال در تاکسی‌های اینترنتی در قم توقیف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،مرتضی عزتی با اشاره به اهمیت نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی، اظهار کرد: بر اساس قانون حمل‌ و نقل مسافر با خودروهای شخصی ممنوع بوده و باید تمام تاکسی‌ها زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم حفظ امنیت مسافران در سفرهای درون‌ شهری را مهم‌ترین وظیفه سازمان دانست و افزود: راننده تاکسی با تأیید پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی اجازه فعالیت در سطح شهر را داشته و خودروهای شخصی فاقد این تأییدیه هستند.

عزتی با ابراز خرسندی از تفاهم‌نامه‌های امضاء شده با شرکت‌های تپسی و اسنپ، تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه برای نظارت تاکسیرانی بر فعالیت این دو شرکت اینترنتی، امنیت مسافران تضمین می‌شود.

وی با تأکید بر اولویت اعزام خودرو با تاکسی، ادامه داد: باید این حق انتخاب به مسافر داده شود که از خودروی شخصی یا تاکسی برای سفر درون‌ شهری خود استفاده کرده و اولویت اعزام با خودروهای تاکسی باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از شرکت‌های اینترنتی خواست تنها خودروهای شخصی با پلاک بومی را جذب کنند و تأکید کرد: شرکت‌های اینترنتی به‌ هیچ‌عنوان اجازه جذب خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی را نداشته و این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

عزتی از توقیف خودروهای پلاک غیربومی خبر داد و گفت: برای حفظ امنیت مسافر و انجام سفر سالم در صورت مشاهده جابه‌جایی مسافر با پلاک غیربومی خودرو توقیف‌ شده و شرکت خاطی جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: در چند هفته اخیر شاهد فعالیت خودروهایی با پلاک شهرهایی دیگر در سطح شهر بودیم که باید شرکت‌های مربوطه نسبت به این موضوع مسئولیت‌ پذیرتر برخورد کنند.