- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

توسط پلیس قم صورت گرفت:کشف ۱۲۰ راس دام قاچاق در قم

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهي انتظامي استان از کشف ۱۲۰ رأس دام قاچاق در قم خبر دا.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “نصر الله سپهوند”در تشريح اين خبر گفت: افرادي با انتقال دام از استان لرستان به قم و پس از ابطال مجوز در مجتمع دامشهر قم، مجددا با استفاده از مجوز و بارنامه‌اي که قبلا از استان دیگری گرفته بودند، احشام را به استان‌هاي جنوبي و خراسان رضوي برای خروج از کشور منتقل مي کردند.
وی اظهار داشت: کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان به مجتمع دامشهر اعزام و با مراقبت‌هاي انجام گرفته ، يک‌دستگاه کاميونت کاويان حامل دام سبک را مشاهده می کنند که به مجتمع وارد و افراد پس از ابطال مجوز در محلي خلوت دام‌ها را به يک‌دستگاه کاميونت آميکو منتقل کردند.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهي انتظامي استان قم تصریح کرد: ماموران با خروج کاميونت آميکو از دامشهر با تعقيب نامحسوس، آن را در عوارضي “قم-گرمسار” متوقف و راننده و ۲ سرنشین خوردو که یکی از آنها مالک احشام بود را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده، بارنامه ای از یک شرکت حمل و نقل با نام گيرنده و فرستنده احشام به وزن ۱۰ هزار کيلوگرم و به انضمام مجوز حمل دامپزشکي به نام فرد دیگری به تعداد ۹۷ راس گوسفند به ماموران ارائه کردند لیکن تعداد احشام بارگيري شده در کاميونت با مجوز حمل از حيث تعداد مطابقت نداشته که با هماهنگي قضائي احشام به تعداد ۱۲۰ راس گوسفند به قرنطينه دامپزشکي استان تحويل شد.
سرهنگ سپهوند افزود: مالک احشام اعتراف کرد که دام‌ها را در یکی از شهرهای استان لرستان در قبال پرداخت یک میلیارد و ۱۷۰ ميليون ریال خريداري و پس از انتقال به دامشهر قم با تهيه مجوز دامپزشکي در قبال ۳۵ میلیون ريال از یک راننده تاکسي، قصد انتقال دام‌ها را به استان خراسان داشته است.
وی ارزش تقریبی احشام کشف شده در این عملیات را در ارزیابی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان،۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال اعلام کرد.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامي استان در پایان با تأكيد بر مقابله پليس با ورود و جابه جايي هرگونه كالاي قاچاق به ویژه” قاچاق دام” از شهروندان خواست هرگونه تردد مشکوک خودروهاي حامل احشام را از طریق سامانه تلفنی۱۱۰، به مركز فوريت‌هاي پليسی گزارش كنند.