- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تمامی دستگاه‌های اجرایی در بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مخابراتی باید به یک نظام هماهنگ و یکپارچه در سطح ملی تبدیل شوند

مدیر مخابرات منطقه قم گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مخابراتی باید به یک نظام هماهنگ و یکپارچه در سطح ملی تبدیل شوند چرا که ارائه خدمات بصورت جزیره‌ای برای مردم رفاه و آسایش ایجاد نمی کند لذا در بستر فناوری اطلاعات نیازمند یک سامانه متمرکز، همخوان و همگرا در سطح ملی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید اسدالله دهناد ، مدیرمخابرات منطقه قم ادامه داد: در سه دهه اخیر در سطح جهانی در زمینه فناوری اطلاعات شاهد پیشرفت های زیادی بوده ایم، برای مثال در کشور ما هم سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام شده و تلاش ما باید معطوف به این امر باشد که نتیجه این اقدامات و سرمایه‌گذاری ها به بهبود کیفیت زندگی مردم منجر شود.
مدیر مخابرات قم بیان کرد: تجربه نشان داده است دستگاه های اجرایی هرچقدر در زمینه بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات تلاش بیشتری داشته باشند در ارائه خدمات به مردم موفق تر بوده اند.
وی افزود: در عصر حاضر استفاده از فناوری های نوین ارتباطات یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت و یک نیاز قطعی در تعاملات اجتماعی، آموزشی و اقتصادی و فرهنگی است، امروزه موضوعات اساسی مردم در همه سطوح و همه بخش‌ها با فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتباط مستقیم دارد.
دهناد با اشاره به اینکه زندگی مردم با فناوری‌های نوین ارتباطات عجین شده است، افزود: برای استفاده حداکثری از این امر در خدمت رسانی به مردم، نیازمند اقدامات اساسی و گام های بلندتری هستیم.
وی گفت: وظیفه ما به عنوان مجموعه مخابرات ایجاد زیرساخت ها و بسترهای لازم است اما اینکه دستگاه های خدمات رسان چگونه از این امکانات به نفع مردم استفاده کنند یک موضوع فرابخشی است که باید مورد توجه مدیران هر بخش قرار گیرد .
مدیر مخابرات قم ضمن اشاره به اینکه موضوع کرونا نشان داد که ما باید تمرکز اصلی فعالیت‌ها را بر خدمات الکترونیک متمرکز کنیم، افزود: برای تامین نیازهای مردم می‌بایست زیرساخت‌های مناسب و ظرفیت‌های بیشتری فراهم شود.
و بر لزوم راه‌اندازی سامانه ملی فناوری اطلاعات متمرکز و همگرا تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه عملکرد جزیره‌ای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مخابراتی باید به یک نظام هماهنگ و یکپارچه تبدیل شود، گفت: هر وزارتخانه‌ای ، بخش فناوری اطلاعات دارند و هماهنگی لازم را با سایر دستگاه‌ها ندارند و طبیعی است که ارایه خدمات بصورت جزیره‌ای برای مردم رفاه و آسایش مورد انتظار راایجاد نخواهد کرد.
دهناد اظهار کرد: جهت آسان سازی خدمات و ایجاد نظام هماهنگ ارائه خدمات به مردم در بستر فناوری اطلاعات نیازمند یک سامانه متمرکز، همخوان و همگرا در سطح ملی هستیم و این امر از ضروریات امور فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.‎
وی گفت: پاسخگویی به نیازهای متنوع مردم و ایجاد رضایتمندی بیشتر، جز از طریق توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ممکن نیست و در این زمینه و اینکه مردم ثمره آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند نیاز به برنامه‌ریزی و درک عمیق‌تری هستیم.