- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تعرفه عوارض نظام‌ مهندسی قم یک‌طرفه و به زیان شهروندان است

شورای شهر قم از وضعیت مبهم و یک‌طرفه تعرفه نظام‌مهندسی قم انتقاد و نسبت به رفع بی‌عدالتی و تغییر وضعیت نگران‌کننده آن به سود شهروندان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،نودمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم عصر دیروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

عضو شورای شهر قم در این جلسه،  با اشاره به نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸ شهرداری قم اظهار داشت: روند فعلی دفاتر نظام‌مهندسی کاملاً یک‌طرفه به سود جامعه مهندسین و به زیان شهروندان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با تأکید بر نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸  شهرداری قم گفت: جامعه مهندسین یکی از اقشار پردرآمد جامعه هستند اما در زمینه پرداخت عوارض، نگاه تسهیل گرایانه بسیاری زیادی به آن‌ها شده که بوی بی‌عدالتی می‌دهد.

وی با انتقاد از وضعیت یک‌طرفه تعرفه بهای خدمات در رابطه با جامعه مهندسی شهر قم ادامه داد: در تعرفه نظام‌مهندسی، شورای شهر باید تجدیدنظر کرده و نسبت به تلطیف عوارض قوانین جدیدی مصوب شود.

سخنگوی شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸  شهرداری قم گفت: تشخیص مهندس دارای ظرفیت و صلاحیت برای شورای شهر در زمینه دریافت عوارض دشوار است.

حسین اسلامی نیز نظر هیت تطبیق در ارتباط با اصلاح ماده تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۸  شهرداری قم  را مورد توجه قرار داد و گفت: در روند فعلی نظام‌مهندسی با طولانی شدن زمان دریافت پروانه ساخت، عملاً تاریخ اعتبار بسیاری از پروانه‌ها تمام‌شده و دیدگاه منفی نیز در بین شهروندان علیه شهرداری شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز تخصیص مبلغ ۳۵ میلیون تومان مابه‌التفاوت ارزش معوض شهرداری به اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: این طرح برای یک گروه فرهنگی و انقلابی در نظر گرفته‌شده است اما متأسفانه باگذشت چهار سال از آغاز این پرونده هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

حسن مالکی نژاد اخذ مجوز تخصیص مبلغ ۳۵ میلیون تومان مابه‌التفاوت ارزش معوض شهرداری به اداره کل اوقاف و امور خیریه را مورد توجه قرار داد و گفت: هدف از این طرح احداث مسجد بود اما متأسفانه شهرداری تعامل و همکاری لازم را به خرج نمی‌دهد.