- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

تزریق واکسن کرونا به ۲۰ نفر از عوامل آرامستان بهشت معصومه(س) قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم از تزریق واکسن کرونا به ۲۰ نفر از عوامل آرامستان بهشت معصومه(س) قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، سیامک محبی با اشاره به اجرا شدن دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برای واکسیناسیون در قم، اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌ها مسئولیت اجرا کردن واکسیناسیون شهروندان در استان با شخص استاندار است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با تأکید بر عدم دریافت واکسن توسط برخی از پرسنل بیمارستان‌ها، افزود: به دلیل تماس مستقیم با بیماران کرونایی، باید واکسیناسیون کادر درمانی فعال در ICU و پرسنل بهداشتی هرچه سریع‌تر انجام شود.

محبی ابراز کرد: اولویت انجام واکسیناسیون با افرادی است که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند.

وی با تأکید بر انجام واکسیناسیون برخی از جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد و سالمندان در قم، عنوان کرد: تاکنون تعداد ۲۵۰۰ واکسن تزریق‌شده که چند روز قبل فاز دوم آغاز شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه تاکنون در قم و در کشور واکنش و حساسیت خاصی نسبت به واکسن‌ها گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: برای بیماران خاص ۲۴ عدد و برای کارکنان بهشت معصومه(س) ۲۰ عدد واکسن در نظر گرفته‌شده و تزریق‌شده است.

محبی با تأکید بر دریافت واکسن روسی، چینی و هندی، تصریح کرد: خوشبختانه فاز دوم واکسیناسیون از روزهای گذشته در قم آغاز شده که امیدواریم اثربخش باشد.