- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات ناظران سلامت جمعیت هلال احمر قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طرح ملی ناظران سلامت از ابتدای آذر ماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با هدف نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف استان آغاز شد که تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمدرضا بهرامی اظهار داشت: طرح ملی ناظران سلامت در راستای اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت» در سراسر استان قم اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه های علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طرح ناظران سلامت از  ابتدای آذر در استان آغاز شد که تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

بهرامی افزود: بیش از ۲۱۰ از نفر از جوانان، امدادگران و داوطلبان در قالب ۵۲ تیم به همراه کارشناسان بهداشت از ۱۷۲۵ واحد صنفی و اماکن مختلف دیگر بازدید و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته اند

امدادرسانی به ۱۲ نفر از آسیب‌دیدگان برف و کولاک و کوهستان در ۴۸ ساعت گذشته

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم نیز از امدادرسانی به ۱۲ نفر از آسیب‌دیدگان برف و کولاک و کوهستان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

هادی سلیمی با اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به بارش باران و برف و اعلام هشدارهای هواشناسی مبنی بر وضعیت جوی ناپایدار،  ۲۳۵ نجاتگر و ۱۵ نفر از اعضای تیم واکنش سریع در ۱۰ پایگاه امداد و نجات در استان و بخش‌های کهک، جعفرآباد، خلجستان و سلفچگان با تجهیزات کامل در طرح زمستانی هلال احمر به صورت آماده باش می‌باشند.

وی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل وضعیت جوی ناپایدار در استان، ۳ مورد حادثه برف و کولاک و یک مورد نیز کوهستان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) هلال احمر گزارش شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم  بیان داشت: به دلیل بارش برف و کولاک در بخش‌های خلجستان و سلفچگان در ۴۸ ساعت گذشته، به ۱۲ نفر از آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان که ۷ نفر در برف و کولاک و ۵ نفر نیز در کوهستان گرفتار شده بودند امدادرسانی صورت گرفت.

سلیمی افزود: ۵ نفر آسیب‌دیدگان از برف و کولاک پس از امدادرسانی و رهاسازی در پایگاه امداد و نجات هلال احمر اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه در روستای طینوج شهر دستجرد پیرمردی حدودا ۶۰ ساله به دلیل ناراحتی قلبی نیاز مبرم به انتقال به بیمارستان داشت گفت: به دلیل بسته شدن مسیر روستا بر اثر بارش برف و کولاک شدید، امکان ورود آمبولانس به داخل روستا برای انتقال مصدوم میسر نبود، تیم نجات هلال احمر وارد عمل شد و فرد مصدوم را با زحمت بسیار از داخل روستا بیرون آورده، سوار بر خودرو کرده و به پرسنل اورژانس که در ورودی روستا منتظر بودند تحویل داده شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم  خاطر نشان کرد: برای امدادرسانی به این حوادث در مجموع ۴ تیم عملیاتی با استفاده از یک دستگاه آمبولانس و ۱۵ نفر نیروی امدادی اعزام شدند.