- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بسیج یکی ازنهادهای نورانی، مقدس، مهم و مؤثر در تداوم انقلاب است

آیت الله  شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دام ظله گفت:بسیج یکی از نهادهای نورانی، مقدس، مهم و مؤثر در تداوم و استمرار انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،متن سخنان حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته بمناسبت هفته بسیج در ابتدای درس خارج فقه(به صورت آنلاین در مجازی تدریس می‌شود) ـ ۵ / ۹ / ۹۹:
این ایام مصادف با هفته بسیج است؛ بسیج یکی از نهادهای نورانی، مقدس، مهم و مؤثر در تداوم و استمرار انقلاب است.به برکت و درایت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه این نهاد در این کشور تأسیس شد، همه شاهد بودیم در دوران دفاع مقدس چه آثار و برکات فراوانی داشت، بعد از دوران دفاع مقدس بسیج در عرصه های مختلف حضور چشمگیر و موثری داشت.
از بسیجی بودن فقط یک اسم نباشد! بسیجی که معیارش را امام و رهبری فرموده اند و آن معیار این است که غیر از خدا چیز دیگری را در نظر نگیرد، بسیجی یعنی دنبال دنیاطلبی، ریاست طلبی و این گونه امور شیطانی و دنیوی نباشد، بخواهد پرچم دین خدا را بر بلندترین قله‌های جهان قرار دهد، بسیجی یعنی اینکه دنبال حکومت حقه جهانی حضرت مهدی (عج) که وعده‌ای است که خدای تبارک و تعالی داده، می‌گوید من دنبال او هستم و باید زمینه را برای حکومت فراهم کنیم. دنبال حکومت خدا روی زمین هستم.
بسیجی یعنی کسی که دنبال اجرای احکام اسلام است، بسیجی یعنی کسی که اخلاق و اعتقادات اسلامی را در حد بالایی در وجود خودش پیاده کرده باشد، دنبال این هم هست که در جامعه اینها رشد پیدا کند، با معیارهایی که برای ما دادند چه نهادی مقدس‌تر و مهم‌تر و باارزش‌تر به نحو عام، یعنی ما در نهادهای عمومی یک نهاد گسترده نورانی این چنینی سراغ نداریم، بسیجی یعنی کسی که دنبال استقلال این کشور است، بسیجی یعنی کسی که چشم به بیگانگان ندوزد، امیدی به خارج و توجه خارج به داخل کشور نداشته باشد، به این می‌گویند بسیج. بسیجی یعنی کسی که توکل بر خدای تبارک و تعالی دارد و با نیروی توکل دنبال علم، صنعت و تخصص می‌رود و می‌خواهد زیر یوق دشمنان اسلام قرار نگیرد. ما قاعده مسلمی داریم از آیان قرآن به خوبی استفاده می‌شود که کفار نباید ولایت و حکومت بر مسلمین داشته باشند، این یکی از قواعد سیاسیه مسلمه فقه ماست، و این فکر فکر بسیجی است که هیچ جا، در حدّ بیسار نازلی هم یک کافری بر مسلمانی حکومت نداشته باشد.
مرجع تقليد بسيجي
من یاد کنم از مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیه با شروع جنگ تحميلي وقتی که بسیج روحانیت در همین حوزه مقدسه قم تشکیل شد مسئوليت آن به عهده مرحوم والد قرار گرفت، ايشان با انجام سخنراني‌هاي متعدد طلبه‌ها را براي رفتن به جبهه تشويق نموده و علاوه بر بدرقه طلاب، سه مرتبه نيز در حساس ترين زمان ها و عمليات‌ها در جبهه حضور پيدا کردند، در يکي از اين سفرها که بنده نيز حضور داشتم، با وجود بمباران شديد صدام، مرحوم والد در کنار رزمند‌گان حضور داشتند ، کارهای فراوانی انجام شد ، ما باید این نهاد را به معنای واقعی کلمه حفظ کنیم و این روحیه را در مردم گسترش بدهیم، این چیزی نیست که یک امر سیاسی باشد، بسیجی یعنی آن کسی که جناح برایش معنا نداشته باشد، از جناح بندی باید پرهیز کند وبرای یک بسیجی باید همیشه خدا معیار باشد، همان که امام و رهبری هم مکرر فرمودند، ما باید این روحیه را در مردم بیش از گذشته نشر بدهیم.
برای استمرار انقلاب‌مان باید این روحیه جهادی و بسیجی گسترش پیدا کند، انسانی که کارهای جهادی انجام بدهد یکی از خواص بسیجی بودن است ، این کارهایی که امروز طلاب عزیزمان در این وانفسای کرونا در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند، برایم نقل کردند که یکی از طلاب پدر و مادرش در شهرستان گرفتار کرونا شدند و این مجبور شده از قم برود برای نگهداری آنها با اینکه چند تا برادر و خواهر دارند، هیچ کدام از آنها حاضر نشدند به پدر و مادرشان رسیدگی کنند، اما این طلبه می‌رود ، فداکاری کردن برای اسلام، برای پدر و مادر، برای هم‌نوع، برای انسان، برای مسلمان‌ها، ارزش بزرگی است و جزء افتخارات حوزه ماست که در این قضیه کرونا طلاب جهادی ما در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند اینها خیلی مهم است، هر یک از ما چکار کنیم بسیجی بشویم؟ چکار کنیم یک باری زمین مانده برای خدا برداریم و به اسلام خدمت کنیم.
امیدواریم که این روحیه هر روز بیشتر از گذشته گسترش پیدا کند ان شاء الله.