- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

برگزاری جلسه هم اندیشی رؤسای شورای اسلامی بخش کهک

جلسه هم اندیشی و تعامل رؤسای شورای اسلامی روستاها بخش کهک با حضور بخشدار،رؤسای شورای روستاها در سالن اجتماعات بخشداری کهک برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بخشدار بخش کهک در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و فعالیتهای شوراها این بخش اظهار داشت: مردم سالاری مهمترین شاخصه شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
خوبرو با بیان اینکه شوراها از جایگاهی مقدس و محکم برخوردار هستند افزود: شورای شهر و روستا باید به گونه ای باشد که تمام دستگاه های خدمت رسان در شهر و روستا زیر نظر آن عمل کنند.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت بخش کهک افزود: بخش کهک از ظرفیتهای بسیار بالایی در زمینه های گوناگون برخوردار است.
بخشدار کهک در ادامه صمیمیت و تلاش برای رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: شناسایی ظرفیتهای روستایی و توجه به سرمایه گذاری در روستاها در زمینه های مختلف باید اساس کار شوراها در پیشرفت و توسعه روستاها باشد.
خوبرو از جمله مشکلات پیشروی مردم بخش کهک را اصلاح و آزاد سازی مسیر روستاهای سیرو،امامزاده اسماعیل و ونارچ، ارتقاء بهداشت بخش کهک و پیگیری برای شبانه روزی شدن درمانگاه شهر کهک،رفع مشکل برق منطقه،رفع مشکل کمبود آرد و با توجه به گستردگی و توریستی بودن بخش کهک بحث امنیت این بخش و پیگیری گرفتن تسهیلات برای باغدارانی که باغات و مزارع آنها دچار سرما زدگی شده است را عنوان کرد.
بخشدار کهک در پایان صحبتهای خود از اعضای شورا و دهیاران بخش کهک خواست که گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یک بار به مردم ارائه دهند.
در ادامه این جلسه رئیس شورای بخش کهک ضمن قدر دانی از اعضای شوراهای این بخش،به نقش مهم شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم اشاره کرد و افزود: ارتباط بیشتر و تعامل مناسب در جهت شناسایی ظرفیت ها و تلاش در جهت رفع برخی نیازهای مردم در روستاها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
یوسفعلی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای بخش به اهمیت همکاری شوراها و دهیاران اشاره کرد و افزود: برای برطرف شدن مشکلات مردم و توسعه و آبادانی این بخش، می بایست شوراها با وحدت تعامل و همکاری متقابل اقدام نمایند و شوراهای روستا،شورای بخش را در پیشبرد فعالیت ها و برنامه ها یاری کنند.
وی سه اصل مهم شوراها را برنامه ریزی، تصمیم گیری و نظارت عنوان کرد و اظهار داشت: شوراها با اهمیت دادن به این سه اصل می توانند در پیشبرد اهداف خود در زمینه ی توسعه و آبادانی روستاها و رفع مشکلات مردم پیشرفت داشته باشند.
در ادامه هر یک از اعضای شوراهای بخش کهک گزارشی از عملکرد شورا در روستاها را ارائه دادند و در پایان این جلسه از چند اعضا شوراهای نمونه بخش کهک با اهدای لوح تقدیر شد.