- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بررسی وضعیت پروژه کتابخانه امام خمینی وراه اندازی بخش انجمن خیرین کتابخانه ساز

به منظور بررسی وضعیت پروژه کتابخانه امام خمینی (ره) و راه اندازی بخش انجمن خیرین کتابخانه ساز، سجاد عمرانی، سپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استا ن قم، در دیدار با موسی حسینی کارشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت افتتاح کتابخانه امام خمینی (ره) برای استفاده مردم شریف قم در سال جاری تاکید کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن قدردانی از پیگیری و حمایت مدیرکل ارشاد اسلامی از پروژه کتابخانه امام خمینی (ره)، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی این کتابخانه، امیدواریم این مرکز با پشتیبانی های مالی و معنوی به زودی برای استفاده مردم شریف قم افتتاح شود.

سجاد عمرانی بیان کرد: از آنجا که شما به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد از اهالی علم و قلم، فاضل و علاقمند به حوزه ادبیات و فعال در زمینه کتاب و نویسندگی هستید، این دغدغه را درک می کنید و انشالله با تشکیل جلسات انجمن کتابخانه ها و برنامه ریزی های مناسب، پیگیر مجدانه مصوبات باشیم. اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، می تواند بازوی محکمی برای اداره کل کتابخانه ها باشد.

وی همچنین به دهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و راه اندازی بخش انجمن خیرین کتابخانه ساز و اشاره کرد و افزود: تمام دغدغه ما استفاده مردم از کتابخانه ها و کتاب ها با هدف ارتقاء و رشد فرهنگ جامعه است.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک به سرپرست اداره کل کتابخانه ها، خدمت در شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام را افتخار و توفیق الهی دانست و افزود: از برکات خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، کار و فعالیت در شهر مقدس قم و در جوار حضرت فاطمه معصومه (س) است.پ
سیدموسی حسینی کاشانی بیان کرد: بنای کار ما هم اندیشی و همکاری دوجانبه با نهاد کتابخانه ها به ویژه در تشکیل منظم جلسات و عمل به اجرای مصوبات است که این موضوع باعث می شود مسئولان ارشد استان، اهمیت و جایگاه کتابخانه و قوانین آن را جدی بگیرند. ما در تلاش هستیم کتابخانه امام خمینی (ره) که از پروژه های مهم فرهنگی استان است را با رایزنی و تامین اعتبار و بودجه و تهیه تجهیزات، انشاالله تا آخر سال افتتاح کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: ارتباط با بخش ها و مدیران فرهنگی دستگاه های اجرایی و هم اندیشی و تجمیع ظرفیت ها منجر به هم افزایی و جهش در تولید یک پروژه فرهنگ ساز به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی می شود.
وی سپس افزود: ساخت کتابخانه ها منجر به گسترش و توسعه درست زیرساخت ها می شود.

سیدموسی حسینی کاشانی در پایان به دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بهترین متولی و دستگاه برای انجام این جشنواره است؛ چراکه یک کار تخصصی است و با تجربه نهاد در حوزه مطالعه و برگزاری برنامه های متنوع، این جشنواره ملی و کتابخوانی با رونق بیشتری برگزار می شود. از آحاد مردم دعوت می کنیم در این مسابقه که با محوریت اهل بیت علیهم السلام است، شرکت فعال داشته باشند.