- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

بازگشایی ورودی بوستان‌های شهر/پارک‌ها به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به برنامه شهرداری برای بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های شهر قم گفت: با توجه به ابلاغیه معاون وزیر کشور و تصمیم ستاد استانی مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مقرر شد پارک‌ها و بوستان‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان بازگشایی شوند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، پیام جوادیان با اشاره به برنامه شهرداری برای بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های شهر قم، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه معاون وزیر کشور و تصمیم ستاد استانی مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مقرر شد پارک‌ها و بوستان‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان بازگشایی شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با توجه به نحوه خدمات‌رسانی در بوستان‌ها، افزود: مجموع‌های بازی کودکان و وسایل تندرستی و حرکت‌درمانی کماکان غیرفعال هستند اما سرویس‌های بهداشتی با رعایت اصولی که قبلاً نیز رعایت می‌شد فعال و نسبت به ضدعفونی مستمر آن‌ها در طول شبانه‌روز اقدام می‌شود. همچنین نمازخانه‌ها و سایر اماکن مسقف به علت اجتماع شهروندان و احتمال شیوع مجدد ویروس کماکان غیرفعال خواهند بود.

جوادیان با تأکید بر اینکه هرگونه اجتماع که دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را نقض کند ممنوع است، گفت: کماکان و تا اطلاع ثانوی شهربازی‌ها، پارک‌های بادی و همچنین غرفه‌های تنقلات مجاز به بازگشایی و فعالیت مجدد نیستند.

وی بیان کرد: پیمانکاران نگهداری فضای سبز بایستی نسبت به ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی، نیمکت‌ها، سطل‌های زباله و کلیه سطوح سخت بوستان‌ها کما فی سابق اقدام کنند و روسای ادارات فضای سبز مناطق هشتگانه، ناظرین عالی و ناظرین مقیم نظارت لازم را در این خصوص به عمل خواهند آورد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پایان با اشاره به لزوم رعایت همه نکات بهداشتی مبارزه با شیوع کرونا ویروس جدید، خاطرنشان کرد: حضور شهروندان در بوستان‌ها می‌بایست بدون تجمع و با رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی بوده و از شهروندان تقاضا داریم با استفاده از ماسک و دستکش در بوستان‌ها حضور پیدا کنند.