- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اپلیکیشن‌های نامعتبر را برای دریافت رمز یکبار مصرف نصب نکنید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از مردم خواست تا اپلیکیشن‌های نامعتبر را برای دریافت رمز یکبار مصرف نصب نکنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ ” علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در کنار گسترش روز افزون بازار موبایل و فناوری های مرتبط با آن، استفاده از Application یا نرم افزارهای موبایلی این روز ها زیاد شنیده می شود و این در حالی است که برخی افراد سودجو با ساخت یکسری نرم افزار از این فرصت به دست آمده سوء استفاده می کنند .

وی ادامه داد: این  افراد سودجو ، با توجه به اجرای طرح دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا  اقدام به تبلیغ و ارائه خدمات به شهروندان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی سعی دارند اعتماد کاربران را در فضای مجازی جلب تا  شهروندان را قربانی برخی اهداف شوم خود کنند.

سرهنگ موالی افزود: با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها سرقت اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت می‌گیرد، اطلاعاتی مثل عکس ذخیره شده بر روی سیستم و یا اطلاعات بانکی به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود.

رئیس پلیس فتا استان در خصوص فعال سازی رمز یکبار مصرف پویا به شهروندان توصیه کرد: استفاده از رمز یکبار مصرف گام مهمی برای حفظ امنیت اطلاعات مالی کاربران بوده بنابراین شهروندان برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف حتماً با مراجعه به سایت بانک مربوطه ، راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را مطالعه و برای  دریافت اپلیکیشن رمز پویا به فروشگاه های  معتبر و یا شعب بانک مراجعه کنند.

رمز های یکبار مصرف کلاهبرداران را سردرگم می‌کند

 

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: با توجه به اجرای طرح استفاده اجباری از رمز دوم پویا، تعدادی از مجرمان سایبری با راه اندازى سایت‌هاى جعلى سعى دارند با فریب شهروندان اطلاعات حساب بانکى آن ها را به سرقت ببرند.

سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در این میان تعدادی از شهروندان برای اطلاع از نحوه فعالسازی رمز دوم پویا حساب های بانکی خود به اینترنت مراجعه می کنند که کلاهبردارن اینترنتی با راه اندازى سایت‌هاى جعلى اطلاعات حساب بانکى آن ها را به سرقت می برند.

رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: براى فعال کردن رمز دوم پویا نیازی به هیچ گونه پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نیست و باید تنها از طریق مراجعه به یکی از شعب بانکى و یا خودپرداز همان بانک نسبت به فعال سازی رمز دوم پویا اقدام کرد.

سرهنگ موالی خاطر نشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که هر مطلبی که در اینترنت برخورد می کنند درست نیست و برای دریافت اطلاعات صحیح به سایت های معتبر مراجعه کنند.