- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

افتتاح خط تولید شيشه هاي ضدگلوله درشهرک صنعتی شکوهیه قم

دو طرح صنعتی شيشه هاي ضدگلوله و توليد شيرهاي صنعتي با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار قم و مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم در شهرک صنعتی شکوهیه به بهره برداري رسيد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي قم، امير طيبي نژاد در اين رابطه اظهارداشت: با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی، سيدمهدي صادقي و جمعي از مديران استان واحد صنعتی تولید انواع شیرآلات نفت و گاز و همچنین واحد تولید شیشه های ضد گلوله به صورت رسمی افتتاح شد.
وي با بيان اينكه برای بهره برداری از این دو واحد صنعتی اعتباری بالغ بر ۱۷۰میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداري از اين دو طرح ۱۰۰ نفر به صورت مستقيم مشغول كارشدند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نيزدر این مراسم طي سخناني بر اهميت جايگاه استان قم در بخش هاي مختلف اشاره و بر ضرورت توسعه فضاي كسبو كار و توليد داخلي در قم تاكيد كرد.
وي همچنين برنامه ها و نقشه هاي دشمنان بر ضد ملت ايران را در راستاي نا اميد سازي ملت از انقلاب ارزيابي كرد و گفت:
امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و دشمنان همچنان دست از شیطنت و برنامه های تخریبی خود برنداشتند.
وی با بیان این که جنگ تحمیلی مهمترین برنامه دشمنان علیه انقلاب بود، افزود: با همت مردم و فداکاری خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران این جنگ را پشت سرگذاشتیم و اکنون برغم کارشکنی های دشمن، کشور روز به روز در حال رشد است و روی پای خود ایستاده ایم.
شهیدی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به مشکل هایی که بواسطه تحریم ها برای ما بوجود آمده است، با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و همت مسئولان، این دوران را نیز پشت سر می گذاریم و با دست های توانمند آحاد مردم می توانیم به عنوان کشوری آزاد، آباد و پیشرفته در دنیا مطرح باشیم و امانتی که شهیدان در اختیار ما گذاشتند را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان(عج) برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، قم را به لحاظ وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه های علمیه، مراجع و علما، افتخار کشور دانست و افزود: در بیش از ۲ دهه گذشته و از سال ۱۳۷۵ که قم به عنوان استان تعیین شد، گام های خوبی در راستای توسعه صنعتی آن برداشته شده است.
استاندار قم نيز در این مراسم اظهار داشت: در هفته دولت ۱۸۱طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۱۰میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، که این دو طرح صنعتی نیز جزء آنهاست.
سید مهدی صادقی با بیان اینکه هدفگذاری بخش اقتصادی بر روی اشتغال و صنعت متمرکز شده است، افزود: در این خصوص سند جامعی تهیه شده و خوشبختانه با گذشت زمان نتایج پربار و مثبت آن خود را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: در راستای توسعه اشتغال و صنعت هر واحد تولیدی که برای اشتغال برنامه داشته باشد به صورت ۱۰۰درصد تحت حمایت دولت است، و امکانات لازم برای تحقق برنامه ها نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، تا با دلگرمی بیشتری در جهت توسعه اقتصادی تلاش کنند و امیدوار هستیم استان در مسیری حرکت کند، که بهترین وضعیت اقتصادی را داشته باشد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،شهاب،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر۱۲ جاده قدیم قم – تهران واقع شده است.