- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

افتتاح بیش از ۸۰ پروژه با اعتبار ۴۷۱ میلیارد تومان در هفته دولت

استاندار قم گفت: امسال در هفته دولت بر اساس برنامه‌های اعلام شده بیش از ۸۰ پروژه را با هزینه‌ای بالغ بر ۴۷۱ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی افتتاح خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید مهدی صادقی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی حرم مطهر بانوی کرامت فرا رسیدن هفته دولت را تبریک گفت و اظهار کرد: این روش و سنت حسنه که هر ساله برای اعلام نتایج و دستاوردهای دولت‌مردان هفته‌ای با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسوه‌های خدمت درنظر گرفته می‌شود، بسیار پسندیده است.
استاندار قم با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران شعار هفته دولت امسال را «شفافیت، پاسخ‌گویی و کارآمدی» اعلام کرده است، تصریح کرد: برای رسیدن به کارآمدی بایستی به ضرورت شفافیت و پاسخ‌گویی به مخاطبان توجه داشته باشیم و به آن عمل کنیم و در این راستا نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تحقق شفافیت و پاسخ‌گویی را نیازمند تحقق جریان دسترسی آزاد به اطلاعات و انتقال اطلاعات مورد نیاز به مردم دانست و مطرح کرد: امیدواریم با اعلام رسمی شعار هفته دولت بتوانیم همه خدمت‌گزاران را به گام برداشتن در مسیر گسترش شفافیت تشویق کنیم تا همه آن‌ها اهتمام لازم را در رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشند.
صادقی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها رسالت مهم امانت‌داری را بر عهده دارند و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند تا بتوانند اطلاعات صریح و صحیح را در اختیار مردم قرار داده و از سویی دولت مردان را آگاه و کمک کنند تا مسئولان مسیر مورد نظر را طی کنند.
وی اضافه کرد: امسال در هفته دولت بر اساس برنامه‌های اعلام شده بیش از ۸۰ پروژه را با هزینه‌ای بالغ بر ۴۷۱ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی افتتاح خواهیم کرد.
نماینده عالی دولت در استان قم یادآور شد: در سال ۹۴ توانستیم ۲۹۷ پروژه با ۷۴۰ میلیارد تومان هزینه، در سال ۹۵ نیز ۲۲۰ پروژه در هفته دولت و دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۵۳۵ میلیارد تومان و در سال گذشته ۳۵۰ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۴۳ میلیارد تومان ‌را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.