- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۲ پروژه شهرداری قم

شهردار قم از چهارمین مرحله افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های شهری در سال ۱۳۹۹ شامل ۴۲ پروژه عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقل، فضای سبز، بافت تاریخی و تفریحی با اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به آغاز دهه فجر و ادامه افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری قم در سال ۹۹ اظهار داشت: سال ۹۹، سال افتتاح پروژه‌ها و تغییر چهره شهر است.

شهردار قم از آغاز به کار یا افتتاح ۴۲ پروژه شهرداری قم در دهه فجر ۹۹ خبر داد و افزود: این پروژه‌ها که در بخش‌های عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقل، فضای سبز، بافت تاریخی و تفریحی بوده، افتتاح یا کلنگ زنی شده و اثرات قابل توجهی در بهبود محیط شهری و افزایش نشاط اجتماعی خواهد داشت.

سقائیان‌نژاد اعتبار این پروژه‌ها را عددی نزدیک به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: سال ۹۹ سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده و شهرداری قم با سهم هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در جریان اقدامات عمرانی در تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری گام برداشته است.

وی پروژه‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شود را نام برد و گفت: از جمله پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود پل‌های عابر پیاده مکانیزه هستند که موجب رفاه شهروندان در ترددهای شهری می‌شود.

شهردار قم پروژه دیگر افتتاح شده را بهسازی محور فرهنگی تاریخی شهر قم دانست و افزود: در این مرحله بازسازی محوطه پیرامونی آب‌انبار چال لولو، محور فرهنگی تاریخی مسجد سلماسی تا حسینیه ارک و محور فرهنگی تاریخی مسجد چهارمردان تا خانه روحانی رخ داده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی این محلات، اظهار داشت: همچنین دهه فجر امسال پروژه توسعه فضای سبز شهر قم با اعتبار ۲۳ میلیارد تومانی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش زیرسازی معابر و بهبود وضعیت آسفالت معابر هم تا امروز ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار قم ادامه داد: فاز پایانی بوستان نبوت در منطقه ۲، پیست دوچرخه‌سواری در مناطق شهری و همچنین آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌های مدیریت بحران شهرداری در بهشت حضرت معصومه (س) نیز در این دهه افتتاح می‌شود.

سقائیان‌نژاد سپس پروژه‌هایی را که نیز در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود را یادآور شد و گفت: فاز ۵ عمار یاسر در منطقه هفت، بهسازی محور تاریخی بازار کهنه در منطقه یک، شهربازی فدک یا ۷۲ تن در منطقه ۳ و همچنین شهربازی معارفی در منطقه ۵ در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی راه‌اندازی این پروژه‌ها را موجب تحولاتی عظیم در نشاط اجتماعی شهر قم دانست و افزود: همچنین این پروژه‌ها به توزیع صحیح فضاهای تفریحی در سطح شهر و عدالت اجتماعی کمک می‌کنند.