- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اعلام محدودیت های جدید کرونایی در قم

استاندار قم اعلام کرد: کلیه مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ از سه شنبه ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تا ساعت ۶ بعدازظهر حق فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: این محدودیت شامل گروه شغلی سطح یک از جمله نانوایی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌هایی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می کنند و همچنین داروخانه ها، مراکز بهداشت و درمان و گروه‌های خدماتی و امدادی نمی‌شود.

استاندار قم در ادامه به روند کاهشی تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در تمامی استان‌ها شیب بیماری صعودی است، اما در قم باتوجه به اعمال برخی محدودیت‌ها در روز‌ها و هفته‌های گذشته شاهد کاهش آمار بستری‌ها و فوت شدگان هستیم.

سرمست با اشاره به اینکه طبق برآورد‌های صورت گرفته روند ابتلا به کرونا در استان در روز‌های آینده همچنان کاهشی است عنوان کرد: کاهش ابتلا به کرونا در استان تنها در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم به وجود آمده و انتظار داریم این روند با رعایت بیشتر این شیوه نامه‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار قم در ادامه به دیگر طرحی که در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد اشاره کرد و افزود: براساس این طرح رفت و آمد کلیه خودرو‌های شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع خواهد شد.

سرمست با بیان اینکه این طرح در ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز به تصویب نرسیده است گفت: طرح محدودیت رفت و آمد خودرو‌های شخصی برای بررسی و تکمیل تمامی جوانب به قرارگاه مبارزه با کرونا بازگردانده شد تا در جلسه آتی ستاد مطرح و در صورت موافقت اعضا به تصویب برسد.

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه از روند ثابت، اما شکننده کرونا در استان خبر داد وگفت: باتوجه به تعداد بالای بستری‌ها که بین ۵۰۰ تا ۵۹۰ بیمار است، اعمال محدودیت‌های بیشتر در کاهش این آمار بسیار مهم است.

قدیر چرخش ویروس بین افراد مختلف را عامل اصلی انتشار ویروس دانست و گفت: باتوجه به شروع فصل سرد سال و بسته شدن غالب پنجره‌ها و استفاده از سیستم‌های گرمایشی دمنده در منازل وادارات احتمال شیوع بیماری در آذر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است: مشاغل سطح یک که طبق مصوبه امروز ستاد ملی کرونا همچنان مجاز به ارائه خدمات هستند عبارتند از: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی فروشی ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی از جمله قصابی ها، مرغ فروشی هاو ماهی فروشی ها، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی، نانوایی ها، جایگاه‌های سوخت تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو و مواد غذایی، مراکز تامین آمبولانس و داروخانه‌ها.