- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

استفاده شهرداری قم از ۲۵۰ دستگاه برای مقابله با سیل

شهردار قم گفت: لایروبی انهار و استفاده از ۲۵۰ دستگاه سبک و سنگین جزو اقدامات شهرداری قم برای مقابله با سیل بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار نوروزی با اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آماده بودن شهرداری برای سیل اظهار کرد: شهرداری در این زمینه هماهنگ عمل کرد، با وجود بارش ۴۰ میلی متر در شهر قم مشکل چندانی در شهر به وجود نیامد.

وی ادامه داد: لایروبی انهار، استفاده از ۲۵۰ دستگاه سبک و سنگین، حفر ۱۷۵ چاه جذبی و آماده باش نیروهای شهرداری جزو اقدامات شهرداری قم برای مقابله با سیل بود.

شهردار قم افزود: حفر کانال شرق پردیسان طی چهار سال اخیر توسط اداره کل راه و شهرسازی صورت نگرفت و این مساله هر سال مشکلاتی در زمینه آبگرفتگی در آن منطقه به وجود می‌آورد.

سقائیان نژاد  بسته شدن رودخانه قمرود را دارای تبعات اجتماعی دانست و تصریح کرد: این اقدام با هدف پیشگیری از هر گونه حادثه صورت گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری قم در خط مقدم در بحران‌ها و پیاده نظام است، روز گذشته حادثه ناشی از سیل در شهر قم نداشتیم، به دلیل احتمال وقوع سیل، مسافران از بوستان‌های شهر قم تخلیه شدند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای اردیبهشت ماه پیش بینی بارش‌های سنگین شده است و باید از اکنون آماده مقابله با سیل احتمالی در آن زمان باشیم.