- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

استاندار قم: سال گذشته کمترین مشکلات را در حوزه آب روستایی داشتیم

در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم از اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی شرکت آب و فاضلاب در زمینه آبرسانی به روستاهای استان تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور استاندار، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استان در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن تشریح راهبردهای سند چشم‌انداز شرکت آب و فاضلاب در بخش آب روستایی، به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد اعتبارات بخش روستایی در سال ۹۸، وضعیت اعتبارات سال ۹۹ و ظرفیت‌های قانونی، تبصره‌ها و پروژه‌های پیوست یک قانون بودجه پرداخت.

وی با اشاره به عملکرد و برنامه‌های پیش روی آبفای استان در بخش آب روستایی گفت: در حالی که میانگین شاخص درصد جمعیت تحت پوشش آب در روستاهای کشور ۸۵ درصد است، این شاخص در استان قم بالاتر از میانگین کشوری به ۹۶ درصد رسیده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم را نیز در روستاهای استان ۸۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این شاخص در کشور ۷۶ درصد است که در این زمینه نیز با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، استان قم بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی یادآور شد: استان قم به عنوان نخستین استان کشور بخشی از جمعیت روستایی استان را تحت پوشش شبکه دفع بهداشتی فاضلاب قرار داد.

*احداث ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب روستایی

دکتر صادق پور در ادامه به تشریح طرح‌های اجرا شده از محل اعتبارات عمرانی در سال ۹۸ پرداخت و گفت: توسعه و اصلاح شبکه‌های آب روستایی، احداث ۲۷ کیلومتر خط انتقال و ساخت ۳ هزار و ۲۵۰ مترمکعب مخزن آب روستایی از جمله طرح‌های اجرا شده از محل این اعتبارات است.

وی جایگزینی سامانه‌های کلرزنی گازی با سامانه‌های کلرزنی آب ژاول، تجهیز تمامی مخازن روستایی به شیر برداشت و شستشوی مخازن، توسعه تله متری و تله کنترل تأسیسات مجتمع‌های روستایی و … از جمله برنامه‌های سال جاری آبفای استان برشمرد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین به تبیین گزارشی در خصوص مجتمع‌های آبرسانی روستایی اولویت دار پرداخت و در خصوص طرح آبرسانی مجتمع قیام، فعالیت‌ها و اعتبارات آن توضیحاتی ارائه کرد.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص اختصاص بودجه در سال ۹۹ به پروژه قیام، خواستار پیگیری لازم در خصوص تأمین و اختصاص کامل اعتبارت آب و فاضلاب به ویژه برای اتمام این پروژه شد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی پس از گزارش دکتر صادق پور، ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب گفت: نمایندگان استان در مجلس نهایت تلاش خود را برای تحقق کامل اعتبارات ملی در بخش روستایی به کار خواهند بست.

*کمترین مشکل در حوزه آب روستایی را داشتیم

استاندار قم نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان در ارائه خدمات شبانه‌روزی به مردم اظهار داشت: استان قم در سال گذشته کمترین مشکلات را در حوزه آب روستایی داشت که این موضوع شایان تقدیر است.

دکتر بهرام سرمست همچنین به اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: آبفای استان در زمینه بومی‌سازی تجهیزات، سامانه‌های تله متری و هوشمند سازی بسیار فعال بوده که این رویکرد نیز جای قدردانی تقدیر دارد.

مهندس حیدری فرماندار قم نیز ضمن قدردانی از گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، تأمین آب را یکی از حیاتی‌ترین نیازهای زندگی مردم دانست و با اشاره به تلاش‌های گسترده صورت گرفته در راستای تأمین آب در استان، بر لزوم حمایت مادی و معنوی از پروژه‌های آبرسانی به ویژه در روستاها تاکید کرد و  ضمن ضرورت هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در این زمینه گفت: ما نیز تا آنجا که در توان باشد به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها به ویژه تامین اعتبار از محل اعتبارات روستاهای  فاقد  دهیاری، کمک‌های لازم را خواهیم داشت.