- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اختصاص زمین‌های ۳۲ هکتاری پردیسان به سکونتگاه‌های حاشیه دکل‌های برق

زمین‌های ۳۲ هکتاری پردیسان به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه دکل‌های برق اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،در صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهر قم به  بررسی لوایح مطرح‌شده در دستور کار پرداختند.

در این جلسه نخستین لایحه مربوط به اخذ مجوز بخشودگی مابقی خسارت و جرائم کسر نشده شرکت ساقیان کارآفرین نیرو و اعمال مساعدت به شرکت مذکور به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بود که توسط مجید اخوان ریس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر قم قرائت شد و با توجه به نظر موافق کمیسیون لایحه تصویب شد.

سپس لایحه اخذ مجوز توافقنامه  شماره ۱۰۸۶۸۶/۱ مورخ ۳۰/۷/۹۸ توسط محسن محرری قرائت‌ شده و مورد بررسی قرار گرفت و  کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر موافقت خود را اعلام کرده و لایحه تصویب شد.

در ادامه لایحه اخذ مجوز توافقنامه شماره ۱۰۸۶۹۱/۱ منعقده فی‌مابین شهرداری قم و محسن بافرانی و حسن نظیفی در جاده کوه سفید مورد بررسی قرار گرفته و با وجود موافقت کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با نظر شهرداری لایحه تصویب شد.

لایحه اخذ مجوز افزایش تعداد کمیسیون‌های ماده صد به ۸ کمیسیون و اصلاح ردیف مربوط به‌ تناسب افزایش موصوف و انتخاب و معرفی دو نماینده شورای محترم جهت شرکت در کمیسیون مذکور نیز توسط رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قرائت شد.

محرری در تشریح این لایحه بیان کرد: درخواست شهرداری در سه بخش اصلاح ردیف بودجه، افزایش کمیسیون‌ها از ۶ به ۸ و معرفی دو نفر جدید برای شرکت در جلسات بوده که در جلسه کمیسیون شهرسازی با حضور نمایندگان شهرداری مورد بررسی کامل قرار گرفته است.

سپس این لایحه با تذکر حسن بختیاری نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر قم مبنی بر عدم افزایش هزینه‌های شهرداری و لزوم کاهش هزینه‌ها تصویب شد.

آخرین لایحه مورد بررسی جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز برای آماده‌سازی زمین‌های ۳۲ هکتاری پردیسان بود که توسط مجید اخوان قرائت‌ شده و مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر قم در تشریح این لایحه تصریح کرد: زمین ۳۲ هکتاری واقع در پردیسان برای آماده‌سازی نیاز به مجوز داشته باید به شهرداری قم تحویل داده شود.

وی با تأکید بر فوریت تصویب لایحه، اظهار داشت: لایحه با توجه به نیازهای شهرداری تعریف‌ شده و باید در اصلاحیه بودجه ۹۸ و بودجه سال ۹۹ لحاظ شود.

در ادامه جلسه روح‌الله امراللهی با تأکید بر انجام اصلاحیه‌های لازم در بودجه ۹۸ برای زمین‌های ۳۲ هکتاری پردیسان، افزود: باید هزینه‌های آماده‌سازی زمین در اصلاحیه بودجه به‌ صورت شفاف و مشخص آورده شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در طرح ارائه‌ شده نیز باید دسترسی‌ها مشخص بوده تا در آینده با مشکل طراحی نیز مواجه نشویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر نیز بر موضوع شفاف‌سازی هزینه‌ها تأکید دوباره کرد و گفت: باید رقم مورد نیاز شهرداری به‌صورت مشخص بیان‌ شده تا پس از تصویب لایحه با مشکلات حقوقی مواجه نشویم.

سپس حسن بختیاری زمان آماده‌سازی زمین ۳۲ هکتاری را طولانی‌ مدت دانست و ابراز کرد: باید در تخصیص زمین به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه دکل‌های برق تأکید شود.

وی با مخالفت برای تخصیص زمین ۳۲ هکتاری به بافت فرسوده، افزود: در صورت اختصاص زمین به بافت فرسوده باید در لایحه درصد اختصاص آن مشخص‌شده و بعد مورد تصویب قرار گیرد.

عبدالله جلالی نیز بیان کرد: نگاه شورای اسلامی شهر قم توجه به مناطق کم برخوردار بوده و باید تمام مناطق شهر مورد توجه دقیق و یکسان قرار گیرند.

سپس دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم اظهار داشت: فرایند استفاده از زمین‌های ۳۲ هکتار تصویب‌شده و در دست شهرداری است و در آن فرایند مدیریت و کمیسیون‌ها زیر نظر شهرداری بوده و می‌توان بافت فرسوده را حذف کرد.

وی با موافقت بر حذف بافت فرسوده از لایحه تصریح کرد: می‌توانیم حذف بافت فرسوده را در لایحه قید کرده و اختصاص زمین تنها شامل سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه دکل‌های برق باشد.

سپس لایحه شهرداری با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی و حریم‌های دکل‌های برق مورد موافقت کمیسیون قرارگرفته و اعضای شورا آن را تصویب کردند.