- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اجرای شبکه فاضلاب بیمارستان فرقانی بااعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرای شبکه دفع بهداشتی فاضلاب بیمارستان فرقانی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس مهدی نظرزاده دفع بهداشتی فاضلاب بیمارستان فرقانی یکی از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: در همین راستا و با تاکید استاندار محترم و حمایت های معاونت محترم عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اجرای شبکه فاضلاب این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از ۱۷ اسفند آغاز شد.

وی طول این خط را ۲ هزار متر و عمق متوسط آن را ۴ متر اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۲۰ نفر از کارکنان و کارگران سه پیمانکار در ۵ جبهه کاری اجرای این شبکه را بر عهده گرفتند و حتی در تعطیلات عید و با وجود شیوع بیماری کرونا بی‌وقفه تلاش کردند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را آماده بهره‌برداری کنند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه طراحی و اجرای این خط در شرایط معمولی حداقل به سه ماه زمان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: به همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان و پیمانکاران و همکاری شهرداری و نیروی انتظامی و حمایت‌های مسئولان استان اجرای آن در یک‌سوم زمان معمول انجام شد.

وی با بیان اینکه این خط به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲۰ فروردین شبکه دفع بهداشتی فاضلاب بیمارستان فرقانی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مهندس نظرزاده فاصله زیاد بیمارستان فرقانی با آخرین نقطه شبکه فاضلاب شهر و ریزشی بودن بخشی از مسیر را جزو مشکلات اجرای این پروژه دانست و گفت: با این وجود این پروژه به سرعت به انجام رسید و امیدواریم با راه‌اندازی آن بتوانیم در کنار دانشگاه علوم پزشکی سهمی هرچند اندک در ارائه خدمات بهتر به شهروندان و بیماران داشته باشیم.