- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

آماده سازی ۶۰۶۳۲ هزار صفحه کتاب بریل در ۲۸روز

هفت عنوان کتاب از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط بخش بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به خط بریل تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ با حضور حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی؛  وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه ها و دیگر روسای ادارات و کارشناسان؛ از ۷ عنوان کتاب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ۱۰جلد و با شمارگان ۷۰۳ نسخه در۶۰۶۳۲ صفحه در بهار قرآن توسط بخش تولید کتب  بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های شبانه روزی و بی شائبه کتابداران این بخش بیان داشت: این کتاب ها برای بهره‌مندی روشندلان، آماده ارسال به ۶۰ مرکز در سراسر کشور شده است. وی هدف از از تولید این کتب را، فراهم آوردن تمهیدات لازم برای شرکت روشندلان در این جشنواره عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت زمانی، تمامی مراحل تولید این کتاب ها طی ۲۸روز به پایان رسید و موجی از خوشحالی را برای نابینایان عزیز به ارمغان آورد.

جباری سپس گفت: ۵۴ مرکز در کشور وجود دارد که به آنها ارائه خدمات می شود و به تازگی نیز ۶ مرکز  دیگر به آن اضافه شده است. وی ضمن ابراز خرسندی از تولید این کتاب ها با موضوع زندگینامه علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پاداش این کار در نزد خداوند آن هم در ماه ضیافت الهی، عظیم است که باید آن را قدر دانست و خدا را شاکر بود. وی همچنین بیان کرد: این کار ارزشمند، جهادی فرهنگی می باشد که در راستای سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ارتقا سرانه مطالعه می باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی بیان کرد: خدمت به خلق خدا به ویژه اقشار خاص با هدف زنده نگهداشتن سیره رفتاری و سیاسی معصومین علیهم السلام؛ منجر به رضایت پروردگار، آرامش خاطر و همچنین شکوفایی دیگر توانمندی ها و رشد در زمینه های فرهنگی می شود. وی افزود: کتاب «به سپیدی یک رویا» نوشته فاطمه سلیمانی که در قالب رمانی جذاب با موضوع زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد؛ علاوه بر خط بریل به گویا نیز تبدیل شده است و روشندلانی که قادر به خوانش خط بریل نیستند می توانند از کتاب گویای این رمان استفاده کنند.

جباری در پایان اشاره کرد: نقد این کتاب در شهریور سال ۹۵ با حضور نویسنده به مناسبت هفته دولت برگزار شد که استقبال خوبی را به همراه داشت.