مدیرکل بنیاد شهید:روز جانباز تداعی ایثار وازخود گذشتگی است

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: جانبازان سرمایه های عظیم نظام اسلامی هستند، خدمت به این عزیزان موجب ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است وروز جانباز تداعی ایثار وازخود گذشتگی است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار سید جوادهاشمی در نشست خبری به مناسبت روز بزرگداشت جانباز […]

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: جانبازان سرمایه های عظیم نظام اسلامی هستند، خدمت به این عزیزان موجب ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است وروز جانباز تداعی ایثار وازخود گذشتگی است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار سید جوادهاشمی در نشست خبری به مناسبت روز بزرگداشت جانباز اظهار داشت : جانبازان تاپای جان گوش به فرمان ولایت در مسیر دفاع از ارزشها و سرزمین اسلامی اعضا و جوارح خویش را تقدیم کردند و در دوران دفاع مقدس در مقابل ۳۲ کشور ایستادند و به دنیا پشت پا زدند و با نثار جان خویش افتخار آفریدند وروز جانباز تداعی ایثار وازخود گذشتگی است.
وی ادامه داد: امروز مفتخریم از استان قم بیش از ۱۱هزار جانباز تقدیم گردید که از این تعداد ۶۵۰۰جانباز کمتر از ۲۵درصد، ۴۸۷۰ نفر بالای ۲۵درصد ، ۶۰نفر جانباز شیمیایی ، ۱۳ نفر روشندل ، ۳۰نفر قطع نخاع و ۲۴۳ جانباز ۷۰درصد هستند که از این تعداد ۱۲ نفر به مقام شهادت نایل آمدند.
وی اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت و پیشرفت های امروز مدیون مردانگی و صبر جانبازانی است که بعد از دوران دفاع مقدس در آزمونی دشوارتر با وجود مجروحیت صبر کردند و همچنان پای ارزشها ایستاده اند.
سردار هاشمی  ادامه داد: مراسم گرامی داشت روز جانباز روز چهارشنبه ساعت ۱۱ در گلزار علی بن جعفر (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) برگزار و سپس جانبازان به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف می شوند و برنامه دعای توسل در حرم مطهر با حضور هیات جانبازان استان برگزار می شود.
وی بیان داشت: دیدار با مراجع عظام تقلید، اجرای طرح علمداران حماسه دیدار ائمه جمعه قم به نمایندگی از مقام معظم رهبری، بزرگ جانباز انقلاب اسلامی، با جانبازان در شهر و بخش های استان از دیگر برنامه های روز جانباز است.
مشاور استاندار قم در امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب بنیاد را افضل نهادها نامید تا وظیفه سنگین مسوولان در قبال شهدا و ایثارگران و خانواده ایشان مورد تاکید قرار گیرد.
دکتر گروسی افزود: در این راستا با تاکیدات استاندار قم و متناسب با وظایف شورای هماهنگی امور ایثارگران با کمک سایر دستگاهها و معرفی مسئولان ایثارگر دستگاهها و تشکیل جلسه شورا امور مربوط به ایثارگران مورد پیگیری قرارمی گیرد.
وی همچنین به تشکیل شورای مشورتی استاندار با حضور ایثارگران اشاره کرد و افزود: امروز شاهد حضور ۴۴۳ نخبه شاهد و ایثارگر در استان هستیم که از این تعداد ۲۱۷ نفر از جانبازان و خانواده معظم ایشان هستند و این ظرفیت مناسبی در استان است و باید به جامعه معرفی شود.
وی افزود: امسال سال رونق تولید است و علارغم همه مشکلات جسمی بسیاری از این نخبگان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی فعالیت دارند و در صحنه ای دیگر مشغول جهاد هستند و ضروری است تا از این ظرفیت ها استفاده شود.