- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

۴ پروژه بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ۵ پروژه نخست بوستان ۱۰۰۰ هکتاری در دست اقدام است، گفت: این پروژه بزرگ یک نوار شرقی بوده که از جنوب شهر شروع و تا شمال شرقی شهر کشیده می‌شود، این باند ۱۰۰۰ هکتاری دارای ۷ پروژه مهم است که امسال ۴ مورد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، سید امیر سامع با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز شهری، اظهار داشت: در سال جاری چند بوستان زیبا و مجهز در محله‌های یک، پنج و هشت با مساحت ۳۰ تا ۴۰ هزار متر افتتاح می‌شود، البته این بوستان‌ها در حال حاضر فعال بوده ولی امیدواریم در دو سه ماه آینده با توجه به دستور شهردار بتوانیم بوستان‌ها را توسعه دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در محدوده منطقه ۵ شهری نیز چندین بوستان افتتاح‌شده است، ابراز کرد: بوستان آفتاب یکی از بوستان‌های زیبا در مجاورت خیابان کلهری ایجادشده و فاز دوم در حال اجراست، درمجموع در تمامی مناطق قم، بوستان در دست اجرا داریم.

سامع از افتتاح بوستان بانوان در منطقه یک خبر داد و افزود: بوستان بانوان در منطقه ۸ نیز سال قبل افتتاح و امسال فضای سبز آن کامل شد، امیدواریم خانواده‌ها و به‌ویژه بانوان از این فضا استفاده کنند، چراکه فضای سبز در نشاط روحی و روانی خانواده‌ها و تفریح کودکان و نوجوانان تأثیر خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ۵ پروژه نخست بوستان ۱۰۰۰ هکتاری در دست اقدام است، یادآور شد: این پروژه بزرگ یک نوار شرقی بوده که از جنوب شهر شروع و تا شمال شرقی شهر کشیده می‌شود، این باند ۱۰۰۰ هکتاری دارای ۷ پروژه مهم است که امسال ۴ مورد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در ادامه پیرامون فقدان بوستان در محدوده اطراف خیابان امام خمینی(ره) نیز توضیح داد: طرح تفضیلی شهر کاربری‌ها را مشخص می‌کند که در چه محدوده‌ای، عرصه فضای سبز و آموزشی و مسکونی است، باید عرصه مناسب برای توسعه فضای سبز داشته باشیم، البته این محدوده بافت متراکم دارد و در برخی از فرعی‌ها فضای سبز وجود دارد، ولی فضای سبز که جوابگوی نیاز مردم باشد نداریم و باید عرصه مناسبی را برای فضای سبز پیش‌بینی کنیم.

سامع اضافه کرد: در جاهایی که امکان توسعه فضای سبز در محل نداریم سعی می‌شود در نزدیک‌ترین نقطه فضای سبزی را تملک کنیم تا بوستان‌هایی ایجاد شود، قطعاً در تملک‌های جدید به پراکندگی فضای سبز توجه می‌شود.