- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

۲۰۰ هکتار پارکینگ برای ایام نیمه شعبان تدارک دیده شده است

معاون خدمات شهری شهردار قم گفت: برای جشن نیمه شعبان ۲۰۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران به همراه نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در تمامی ورودی و خروجی‌های پارکینگ آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید امیر سامع ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهر قم با آیت‌الله مکارم شیرازی،‌ گفت: از ابتدای زمستان فعالیت‌هایی را برای ایام نوروز آغاز کردیم که هم برای زائرین و هم شهروندان قمی ملموس بوده است، شهردار ۴۰ آیتم را مدنظر داشتند، از قبیل نورپردازی، زیباسازی شهر، نصب پرچم‌های متناسب با موضوعات روز به خصوص برای ماه رجب و شعبان و… که به لطف الهی و زحمات تمامی عوامل شهرداری به منصه ظهور رسید.

معاون خدمات شهری شهردار قم عنوان کرد: در ایام نوروز در ۱۱ بوستان نماز جماعت به همراه کارهای فرهنگی برقرار بود، از پتانسیل حوزه‌ها استفاده کردیم و با کمک طلاب خلاق غرفه‌های فرهنگی پر رونقی را برای زائرین عزیز فراهم نمودیم.

سامع اظهار داشت: افزایش سرویس بهداشتی، حمام، پارکینگ، خدمت‌رسانی پنج استراحتگاه در پنج بوستان و آماده کردن ۲۱ سالن ورزشی مسقف(برای روزهای بارانی ) با همکاری سازمان ورزش و جوانان از دیگر کارهای انجام شده در ایام نوروز بوده است.

وی در ادامه گفت: در نیمه اول ماه فروردین دو مرحله بارندگی شدید را در شهر قم شاهد بودیم که خوشبختانه سیلاب تلفات جانی برای شهروندان و زائرین شهر قم به همراه نداشت.

معاون شهردار قم در پایان گفت: برای نیمه شعبان ۲۰۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران به همراه نمازخانه و سرویس بهداشتی در تمامی ورودی و خروجی پارکینگ‌ها  تعبیه شده است، بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای تسهیل حمل و نقل عمومی مراسم نیمه شعبان همکاری خواهند کرد و بلوار پیامبر اعظم (ص) نیز از صبح روز شنبه ۳۱ فروردین تا صبح یکشنبه اول اردیبهشت (نیمه شعبان) به روی تمامی وسایل نقلیه مسدود خواهد بود تا پیاده روی‌ها در طول این ۲۴ ساعت به راحتی انجام پذیرد.