یک کشته و ۱۲ مجروح حاصل واژگونی اتوبوس مسافربری در محور “سلفچگان”

رئیس پلیس راه استان قم از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور “سلفچگان” خبر داد و گفت: در نتیجه این حادثه یک نفر از مسافران در دم جان خود را از دست داد و ۱۲ نفر مجروح شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مختار پناهی” […]

رئیس پلیس راه استان قم از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور “سلفچگان” خبر داد و گفت: در نتیجه این حادثه یک نفر از مسافران در دم جان خود را از دست داد و ۱۲ نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مختار پناهی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری در ساعات اولیه صبح مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری “اسکانیا” با ۴۱ نفر مسافر در کیلومتر ۲۰ محور “سلفچگان” بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه استان افزود: در نتیجه این حادثه متاسفانه یکی از مسافران به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۱۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی علت اصلی این تصادف را عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی از سوی راننده اتوبوس عنوان کرد.

سرهنگ پناهی توصیه کرد: رانندگانی که قصد دارند در شب رانندگی کنند بایستی حتماً قبل از رانندگی استراحت کافی را داشته باشند تا شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.

وی گفت: علیرغم توصیه های مکرر پلیس به استراحت کافی رانندگان قبل از رانندگی و پرهیز از رانندگی در حالت خواب آلودگی، متاسفانه باز هم شاهد وقوع این حوادث تلخ در استان هستیم که از رانندگان درخواست داریم در حالت خواب آلودگی، عصبانیت، خستگی و حالت غیرعادی از رانندگی پرهیز و چنانچه بیمار هستند یا از داروهای خواب آور استفاده می کنند از رانندگی خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان تاکید کرد: از رانندگان درخواست داریم در فاصله زمانی بین مبدا تا مقصد خود به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

سرهنگ پناهی هشدار داد: با توجه به افزایش حجم ترددها در فصل تابستان از رانندگان وسایل ناوگان عمومی که نسبت به جابجایی مسافران اقدام می کنند، درخواست می شود شرایط فیزیکی و جسمی خود را قبل از رانندگی در نظر بگیرند.