یادواره بانوان شهیده در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

یادواره بانوان شهیده هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام ولد عباسی ویژه خواهران در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برنامه‌های مختلف دینی فرهنگی در […]

یادواره بانوان شهیده هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام ولد عباسی ویژه خواهران در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برنامه‌های مختلف دینی فرهنگی در حرم مطهر بانوی کرامت برای زائران و مجاوران حرم مطهر برنامه‌ریزی شده است.

یادواره بانوان شهیده یکی از این برنامه‌هاست که با سخنرانی حجت‌الاسلام ولد عباسی و مداحی سیدمحمد جوادی ویژه بانوان زائر و مجاور حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

این مراسم چهارشنبه ۹ بهمن هم‌زمان با عصر روز شهادت بانوی دو عالم رأس ساعت ۱۵ با قرائت قرآن کریم توسط یکی از قاریان بین‌المللی آغاز می‌شود و قبل از اذان نماز مغرب و عشاء به کار خود پایان خواهد داد.

خاطرنشان می‌شود، این روزها حجم قابل توجهی از ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از شهرهای مختلف کشور و از کشورهای مختلف دنیا به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به حرم مطهر آمده و به زیارت مضجع شریف بانوی کرامت مشرف شده‌اند.

از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) انجام می‌شود؛

ثبت نام از قاریان نوجوان برای ترتیل‌خوانی در ماه مبارک رمضان

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) شرایط ثبت‌نام و شیوه انتخاب قاریان نوجوان برای برنامه ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام شهاب‌الدین غفاری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با هدف شناسایی و پرورش استعدادها در زمینه قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم اقدام به جذب قاریان مستعد کرده است.
وی افزود: قاریان مستعد پس از ثبت‌نام و قبولی در مصاحبه ورودی به کارگاه‌های آموزش تخصصی هدایت می‌شوند که با حضور اساتید مجرب و بین‌المللی برگزار می‌شود.
رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: در پایان دوره آموزشی، قاریان ممتاز به کمیته فنی قاریان حرم مطهر معرفی می‌شوند.
وی با بیان این‌که شرط سنی قاریان نوجوان از ۱۱ تا ۱۷ سال است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام تا روز سه شنبه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به مرکز قرآن حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان نجمه خاتون مراجعه کنند.
غفاری گفت: در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)، آموزش معارف قرآن و حدیث به ‌صورت حضوری و غیرحضوری در دو بخش خواهران و برادران برای رده‌های سنی هشت سال به بالا در گرایش‌های علوم و فنون قرائت، حفظ قرآن، معارف قرآنی و حدیثی و تربیت مربیان انجام می‌پذیرد.