- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

گزارش مقابله با ویروس کرونا و رزمایش مواسات و همدلی

ارائه گزارش فعالیت قرارگاه جهادی “ربیون” حوزه مقاومت بسیج شهید ابراهیمی ناحیه امام حسین (علیه السلام) در مقابله با ویروس کرونا و رزمایش مواسات، همدلی و مهربانی

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، طی مصاحبه با حمیدرضا طلوعی مسئول قرارگاه جهادی “ربیون” حوزه مقاومت بسیج شهید ابراهیمی ناحیه امام حسین (علیه السلام) از اهم فعالیت‌ها این قرارگاه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و رزمایش مواسات، همدلی و مهربانی گزارشی ارائه نمود.
حمبدرضا طلوعی در این مصاحبه شرحی از فعالیت‌های قبل قرارگاه جهادی بیان نمود و گفت:
قرارگاه جهادی ربیون در نظر داشت تا طبق سنوات گذشته در نوروز ۹۹ اردوی جهادی خارج از استان برگزار کند که در پی آن سفرهای شناسایی خود را به استان‌های خوزستان، مرکزی، لرستان، سیستان و بلوچستان آغاز و شناسایی‌های مورد نظر را انجام داد و مقدمات برگزاری اردو در روستاهای به شدت محروم بخش “دلگان” استان سیستان و بلوچستان فراهم شد.
اما به دلیل شرایط پیش آمده در کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین حجمه‌ی روانی دشمنان به استان قم که فتنه‌ای از جانب استکبار جهانی است، امکان اعزام نیرو به خارج از استان و برگزاری اردو وجود نداشت.
به همین دلیل این قرارگاه به توفیق الهی با فراخوان جهادگران و جذب کمک‌های مردمی، از روزهای اولیه شیوع بیماری در عرصه‌ی مقابله با این ویروس فعالیت جهادی خود را در عرصه‌های مختلف آغاز کرد.
طلوعی جهت مبارزه با کرونا به اختصار گفت: از تاریخ ۲۵ بهمن تا ۵ اردیبهشت به مدت ۶۰ شب از اذان مغرب تا اذان صبح به همراه ۳۰ نفر از جهادگران به صورت هر شیفت ۱۰ نفره اقدام به سم پاشی و ضدعفونی معابر، اماکن و پارک‌ها با تجهیزات دستی و کولی در خیابان‌های دورشهر و صفاییه توسط تیم پیاده و همچنین دو دستگاه کارواش همراه با منبع ۵۰۰ لیتری و متعلقات در محلات و خیابان‌های شهرقائم، یزدانشهر، شیخ آباد، نیروگاه، زنگارکی و امامزاده ابراهیم با هدف ضدعفونی محلات آسیب پذیر توسط دو تیم خودرویی مجموعاً ۱۸۰۰ نفر روز با هزینه بالغ بر پانزده میلیون تومان اجرا گردید.
مسئول گروه جهادی ربیون حوزه شهید ابراهیمی قم گفت: در راستای لبیک به ندا و فرمان امام خامنه‌ای (حفظه الله) عزیز برای رزمایش همدلی، مساوات و کمک مومنانه اقدام به تهیه ۹۰۰ بسته ارزاق به ارزش مجموع دویست میلیون تومان که ۴۰۰ بسته توسط جبهه مقاومت اسلامی و مومنین غیر ایرانی و ۱۵۰ بسته توسط این قرارگاه و نیز ۳۵۰ بسته‌ی دیگر تا پایان ماه مبارک تهیه و توزیع خواهد شد.
حمیدرضا طلوعی در مصاحبه با احمد جهاندیده خبرنگار افتخاری گفت: ای قرارگاه جهت تقدیر از زحمات کادر درمانی و تقویت سیستم ایمنی جهادگران و کادر درمان در بیمارستان‌ها تعداد ۳۵۰۰ عدد بطری عسل جمعاً حدود دو هزار کیلو(۲تن) به مبلغ یکصد میلیون تومان که توسط خیرین جبهه‌ی مقاومت اسلامی و توزیع بین جهادگران و پرسنل بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها همچنین نیروهای انتظامی، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی گردید.
طلوعی بیان نمود: از ابتدای ماه مبارک رمضان با طبخ روزانه ۲۰۰۰ دست غذای گرم در دو آشپزخانه با هزینه توسط خیرین جبهه‌ی مقاومت، جمعی از طلاب، مومنین غیرایرانی و خیرین با هیزنه بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان و طبخ و توزیع توسط جهادگران این قرارگاه و خادمین هیئت محبین اهل بیت (علیهم السلام) بین خانواده‌های نیازمند در نقاط مختلف شهرهمچون آذر، یزدانشهر، نیروگاه، امامزاده ابراهیم، شهرقائم و جمکران در زمان افطار توزیع می‌گردد.
مسئول گروه ربیون در باب امورات فرهنگی گفت: در نیمه شعبان با راه اندازه “کاروان انتظار” به استقبال سالروز ولادت حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له فداه رفته که طی دو روز با حضور بیش از ۳۰ نفر جهادگر با همراهی گروه‌های سرود “شمیم رضوان” و “یاوران مهدی(عج)” اقدام به اجرای ۴ سرود خیابانی به صورت زنده و برنامه نورافشانی و نیز پخش صوت مولودی خوانی، تواشیح و دعای فرج و در توزیع پرچم و بسته‌های فرهنگی بین کودکان به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در سطح شهر انجام گردید.
همچنین با “کاروان منتظران موعود” در شب‌های ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان توسط طلاب جهادگر در محلات محروم همچنین پخش صوت‌های مذهبی و توزیع هدایای فرهنگی بین کودکان می‌باشد.
طلوعی در پایان گفت: تغسیل و تکفین اموات کرونا نیز توسط ۱۱ نفر از جهادگران این قرارگاه با حضور در غسالخانه بهشت معصومه (سلام الله علیها) قم و پس از تامین کامل نیروی جهادی در استان قم با اعزام جهادگران به استان البرز و تغسیل و تکفین و اقامه ی نماز بر ۴۰ نفر از اموات که بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفتند و راه اندازی کامل غسالخانه بهشت امام علی (علیه السلام) و تامین نیرو از استان البرز انجام گردید.