- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کمیته امداد طرح مددکاری اسلامی را در کل کشور اجرا کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اجرای طرح مددکاری اسلامی در قم، خواستار اجرای این طرح در کشور شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور, نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، بیان کرد: کمیته امداد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از افزایش فقر در جامعه حرکت‌های مطلوبی انجام داده است.
وی با تأکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد نباید تفاوتی میان خود و عموم مردم احساس کنند گفت: اقدام کمیته امداد در بیمه سلامت مددجویان قابل‌تقدیر است.
ذوالنور با قدردانی از اینکه برخی از طرح‌های کمیته امداد به‌عنوان نمونه از استان قم شروع‌شده است بیان کرد: توقع این است که به‌عنوان اولویت برخی از کارها در قم دنبال شود و خیر و برکات این شهر به دیگر شهرها نیز برسد همان‌طور که در انقلاب و بسیاری از مباحث دینی مردم قم برای مردم دیگر شهرها اسوه و الگو بوده‌اند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح مددکاری اسلامی را در کل کشور خصوصاً استان‌های دارای حوزه علمیه اجرا کنید و در استان‌هایی هم که به تعداد نیاز روحانی ندارند می‌توان از نیروهای ارزشی و علاقه‌مند استفاده کرد.
وی بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان در ابعاد مختلف زندگی یک کار جدید است، تأکید کرد: این کار به‌صورت جدی در کشور دنبال شود.
ذوالنور نقش کمیته امداد را در جلوگیری از افزایش طلاق در خانواده‌های تحت حمایت بسیار مؤثر دانست و گفت: اکنون با استفاده از ظرفیت کمیته امداد از طلاق در خانواده‌ها جلوگیری می‌شود درحالی‌که درگذشته نهادهای حمایتی کمتر در این عرصه فعالیت داشتند.
نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه کمیته امداد راه رسیدن به اشتغال را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد بیان کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار مهم است چراکه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون جامعه ازنظر عاطفی آسیب‌دیده و با تهدیدهای مختلفی روبرو است و به هر میزانی که جلو می‌رویم با تخریب باورهای دینی، اعتقادی و فرهنگی، ملی و سنتی روبرو می‌شویم به همین علت رنگ احساس، عاطفه و مروت نیز کمتر و نیازهای عاطفی مردم به یکدیگر بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اشتغال فرزندان سبب دوری آن‌ها از پدر و مادرهای سالمند می‌شود، گفت: طرح ازدواج سالمندان طرح بسیار خوبی است و اگر ارتباط میان سالمندان برقرار شود و این افراد به ازدواج مجدد برسند مشکلات و بیماری‌های ناشی از تنهایی و افسردگی رفع می‌شود.
در ابتدای این دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن ارائه گزارشی از خدمات کمیته امداد با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه نخست امسال نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی داشته‌ایم، بیان کرد: با همین کمک‌های مردمی توانسته‌ایم کارهای قابل‌توجهی انجام دهیم که یکی از آن‌ها کمک به خانه‌دار شدن ۱۱۰ خانوار تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اینکه اکنون ۸۲۳ خانوار قمی در انتظارند تا تحت حمایت کمیته امداد قرار بگیرند گفت: برای این افراد عیدی هم در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه از ماه مبارک رمضان تا ماه جاری بسته‌های معیشتی را به‌صورت آبرومندانه میان خانواده‌ها توزیع کرده‌ایم گفت: با کمک یکی از خیران, تولید و توزیع لباس موردنیاز مددجویان را دنبال و با این کار برای برخی از مددجویان اشتغال‌زایی کرده‌ایم.
میرشکار از تلاش کمیته امداد استان قم در چابک سازی این نهاد برای کاهش هزینه‌های جاری یادکرد و گفت: نخستین استانی هستیم که طرح مددکاری را برون‌سپاری کرده و سرانه پرونده مددکاران خود را به ۳۰ مورد رسانده‌ایم.
میرشکار با اشاره به اجرای طرح مددکاری اسلامی برای بیش از ۶۰۰ خانوار بدون سرپرست یا سرپرست زندانی گفت: بیش از ۴۶۰ نفر از این افراد بانوان مطلقه هستند و سرپرست نزدیک به ۱۵۰ نفر آن‌ها نیز در زندان هستند.
وی بابیان اینکه در طرح مددکاری اسلامی از خانم‌های ارزشی و انقلابی برای توانمندسازی خانواده‌ها استفاده می‌کنیم افزود: بازگشت خانواده‌های طلاق به سمت زندگی مجدد یکی دیگر اولویت‌های موردنظر طرح مددکاری اسلامی بوده که تاکنون در مورد ۲۱ خانواده به نتیجه موردنظر رسیده‌ایم.
میرشکار با تأکید بر اینکه کمیته امداد به‌صورت ویژه برای رفع آسیب‌های اجتماعی در حال تلاش است، بیان کرد: هزار و ۷۰ مددجو که در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند, امسال به مرحله اشتغال رسیده‌اند و نیازی به امداد ندارند که ۱۷ اسفندماه مراسم ویژه‌ای برای این افراد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/