- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کلاهبردار اینترنتی دردام ماموران قمی گرفتار شد

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری متهمی خبر داد که از طریق فضای مجازی در استان های قم ،قزوین،تهران و همدان کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با شکایت شاکی در کلانتری” ۲۱ یزدانشهر” مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع تحت رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد شاکی، دستگاهی را به منظور فروش بر روی سایت دیوار قرار داده و فردی به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پیشنهاد خرید به صورت ارائه چک معتبر ۵ روزه داده و با قبول وی معامله انجام شده است.

سرهنگ جعفریان ادامه داد: شاکی در موعد مقرر برای وصول مبلغ چک به بانک مراجعه ولی با جعلی بودن چک مواجه می شود.

وی افرود: شاکی به طور اتفاقی متوجه می شود که فرد کلاهبردار با یکی از بستگانش وارد معامله مشابهی شده که بلافاصله به کلانتری مراجعه و با طرح شکایت ، ماموران را در جریان امر قرار می دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد : با انجام یکسری اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه، دستگیر شد.

سرهنگ جعفریان بیان داشت: در بازرسی بدنی از متهم یک جلد دسته چک ۵۰ برگی جعلی که ۱۱ فقره آن استفاده شده است به همراه ۲ عدد کارت ملی جعلی،۱۰ برگ چک پول ۵۰ هزار تومانی جعلی، تعداد ۳ عدد سیم کارت همراه اول و پوکه سیم کارت های ایرانسل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اعلام داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم علاوه بر استان قم در استان های تهران،همدان و قزوین نیز با همین شگرد فعالیت داشته و کلاهبرداری های متعددی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران کلانتری علاوه بر شناسایی ۶ نفر از مالباختگان قمی ، تعداد۲۰ نفر از سوژه هایی که در لیست کلاهبرداری متهم قرار داشتند، شناسایی شدند.

سرهنگ جعفریان تصریح کرد: در نهایت متهم به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی استان معرفی که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.