کلاهبرداری ۲۶۰ میلیاردی از ۶۸ نفر با پيش فروش خودرو

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای در قم، گفت: نامبرده با پیش فروش خودرو، از ۶۸ نفر در استان های سمنان و البرز ۲۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: ماموران […]

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای در قم، گفت: نامبرده با پیش فروش خودرو، از ۶۸ نفر در استان های سمنان و البرز ۲۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم يک دستگاه خودرو سوزوکي را حین عبور از محور مواصلاتی استان، به دلیل داشتن دستور توقیف با موضوع کلاهبرداري از شهرستان ميامي استان سمنان توقیف و راننده را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در بررسي های صورت گرفته مشخص شد وی داراي ۲ نمايندگي شرکت ايران خودرو بوده که یکی از آن ها در سال گذشته تعطيل و نمايندگي دیگر همچنان مشغول به فعاليت بود و مردم برای ثبت نام خودرو به جای واریز وجه به حساب این شرکت به صورت کامل مبالغ را به حساب شخصي وی پرداخت می کردند.

سردار آقاخانی اضافه کرد: در ادامه طی بازرسي از خودرو نامبرده، تعداد زيادي اسناد ملکي و همچنین اسناد خودرو و سکه طلا کشف که در ادامه با دستور مقام قضائی نمايندگي مذکور نيز پلمب شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۷ نفر از شکات در استان هاي سمنان و البرز شناسايي شده اند، ارزش کلاهبرداري متهم را بيش از ۲۶۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: در نهایت وی به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و سرانجام با قرار قانوني روانه زندان شد .

فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: هموطنان برای ثبت نام خودرو مي بايست با هوشياري و دقت لازم مبالغ را تنها به حساب شرکت هاي خودروسازي واريز کرده تا شاهد اینگونه کلاهبرداري ها نباشيم.

قاچاق ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال کالا در قم

رئیس پلیس آگاهی استان قم از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در قم خبر داد.

سرهنگ “میکائیل قهرمان پور” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي کسب خبری مبني بر حمل کالاي قاچاق توسط يک دستگاه کاميون يخچالدار از استان هاي جنوبي به مقصد تهران بلافاصله مأموران گشت اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان به محور مواصلاتی مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه با کنترل تردد خودروهای عبوری در این محور، خودرو مذکور مشاهده و توقیف شد.

سرهنگ قهرمان پور ادامه داد: راننده در مواجهه با مأموران اذعان داشت خودرو حامل سبد خالي حمل لبنيات بوده و در همين رابطه يک فقره بارنامه با عنوان زنبيل پلاستيکي ارائه کرد.

وی اضافه کرد: سپس طی بازرسي از خودرو مشخص شد پشت سبدهاي خالي، انواع کالاي قاچاق شامل ۱۲۴ طاقه پارچه، ۳۱۴ قطعه لوازم يدکي خودرو، ۸ هزار بطری نوشيدني و ۱۱ هزار و ۴۵۷ ثوب پوشاک جاسازی شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: در ادامه نمونه کالا به اداره گمرکات استان ارسال و کارشناسان این اداره کل، ارزش کالاي مکشوفه را در مجموع حدود ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ قهرمان پور افزود: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.