- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی ملکی با قولنامه های جعلی در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه ای در قم خبر داد و گفت: متهمان با قولنامه هاي خلاف واقع و ساختگي ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي وقوع کلاهبرداري ملکي روستایی، و طرح شکایت در پايگاه يکم پلیس آگاهی استان قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه ۲ متهم این پرونده شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و طی بازرسی از محل، مدارک و مبايعه نامه های جعلي کشف شد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی بوده اما سرانجام با مشاهده مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و اذعان کردند علی رغم این که زمين هاي مذکور قابل فروش، تقسيم و تفکيک نبوده با قولنامه هاي ساختگي نسبت به خريدو فروش آن ها اقدام کرده اند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی افراد مذکور، گفت: نهایتاً با اعتراف متهمان به ارتکاب جرایمی همچون جعل امضاء، فروش مال غير و کلاهبرداري، به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

 

//////////////////////

 

کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک در قم

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کشف ۲۰  کیلوگرم تریاک، از دستگيري ۲ متهم در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “صیاد درویشی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي تمرکز اقدامات اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم بر روي عناصر اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر مشخص شد دو قاچاقچی قصد دارند مقدار قابل توجهي تریاک را با دو دستگاه خودروي نيسان از یکی از استان های جنوبی به تهران منتقل کنند، بنابراین پی گیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در ادامه با هماهنگی مقام قضائی استان، مأموران به محل های مورد نظر اعزام و خودروها را شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ درویشی خاطرنشان کرد: توسط مأموران طی بازرسي بعمل آمده از خودروهای نیسان، ۲۰ کيلو و ۴۵۰ گرم مواد افیونی از نوع ترياک در قالب ۲۴بسته کشف و هر دو نفر دستگیر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم، گفت: نهایتاً متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.