- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کلاهبرداری و اغفال شهروندان به بهانه حذف آگهی

رئیس پلیس فتا استان گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جلوگیری از حذف آگهی در سایت‌های خرید و فروش آنلاین به سرقت اطلاعات بانکی می پردازند
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پلیس قم، سرهنگ‌ “علی موالی” اظهار داشت: کلاهبرداران به محض مشاهده تبلیغات در سایت ها، اقدام به ارسال پیامک به شخص آگهی دهنده، با محتوای”جهت حذف نشدن آگهی بایستی مبلغی واریز گردد” می‌کنند و از طریق این پیامک شخص قربانی را به صفحات درگاه جعلی (فیشینگ) راهنمایی می‌کنند.
وی از فیشینگ به‌عنوان مهم‌ترین روش کلاهبرداری در این خصوص یاد کرد و گفت: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد کاربران سایت‌های واسط درج کننده آگهی را در دام فیشینگ گرفتار کرده و از این طریق اقدام به برداشت وجه از حساب قربانیان خود می‌کنند.
سرهنگ موالی گفت: سایت‌های جعلی فیشینگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی با سایت‌های اصلی و معتبر دارند و فقط در جزئیات فرق دارد، لذا هموطنان بایستی هوشیاری لازم را داشته باشند و در رابطه با موارد پیشگیرانه فیشینگ آگاهی لازم را به دست بیاورند.
رئیس پلیس فتا استان قم از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده اینگونه پیامک‌های جعلی و یا هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی، موارد را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

 

سردار “سید محمود میرفیضی” اظهارداشت: در پی گیری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد یک قاچاقچی، محموله مواد افیونی را در یکی از قلعه های دامداری حاشیه شهر دپو کرده است، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
وی گفت: در ادامه مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی استان به محل عزیمت و در بازرسی صورت گرفته از محل مذکور، از زیر علوفه یکی از انبارها، ۵۵ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک در قالب ۵۲ باطری پلاستیکی و یک قبضه سلاح شکاری مستعمل کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان قم افزود: در عملیاتی دیگر نیز مأموران یک دستگاه خودرو پراید را در محور مواصلاتی استان قم و در حالی که قصد انتقال مواد افیونی از یک استان جنوبی به تهران داشت توقیف و ۳۷ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب ۲۳ بسته کشف کردند.
وی ادامه داد: همچنین در عملیاتی دیگر مشخص شد یک دستگاه کامیون در حال انتقال مواد مخدر از یک استان جنوبی به استان تهران بوده و در حال عبور از حوزه استحفاظی استان یزد است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم قرار گرفت و طی تعامل با پلیس یزد، خودرو توقیف و ۲۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.
سردار میرفیضی گفت : در این عملیات ها ۵ نفر قاچاقچی دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.