کلاهبرداری سایبری با دانلود فیلم و کلیپ آلوده

رئیس پلیس فتا استان گفت: مدتی است که مناسبت‌‌های ملی و مذهبی هدف سوء استفاده کلاهبرداران سایبری قرار گرفته که یکی از اقدامات مجرمانه این افراد، ارائه فایل‌‌ و کلیپ حاوی بد افزار برای دانلود است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: […]

رئیس پلیس فتا استان گفت: مدتی است که مناسبت‌‌های ملی و مذهبی هدف سوء استفاده کلاهبرداران سایبری قرار گرفته که یکی از اقدامات مجرمانه این افراد، ارائه فایل‌‌ و کلیپ حاوی بد افزار برای دانلود است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کلاهبرداران با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی و یا با ارسال ایمیل و پیامک،‌ کاربران را تشویق و ترغیب به ورود به لینک‌هایی خاص جهت دانلود این فایل‌ها می‌کنند.
وی با تاکید بر توجه به منبع پیام ارسال شده افزود: گاهي اوقات اين پیام‌ها و تبلیغات شما را به سمت بدافزارها هدايت کرده و به هنگام دانلود، به دستگاه شما نفوذ و هدف خود را اجرایی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص قابلیت برخی از مرورگرها در مورد وب سايت‌هاي حاوي بدافزار، گفت:این مرورگرها قابلیت شناسایی سایت‌های حاوی برافزار را داشته بنابراین وب سايت‌هاي مشكوك را صرف نظر از اطلاعاتي كه ارائه مي‌دهند، به هيچ وجه مورد بازديد قرار ندهيد و از وب سايتهاي مذكور دوري کنید.
سرهنگ موالی با اشاره به يكي از روش‌هاي اصلي انتشار بدافزار، گفت: به پنجره‌هايي كه در زمان گشت و گذار در وب بالا مي‌آيند، كاملاً دقت كرده و در صورتي كه نشان دهنده نياز به نصب يك درايور ويدئوي جديد براي ديدن فيلمي هستند، بسيار با احتياط عمل كنيد.
وی بیان کرد: حداقل هفته‌اي يك بار برنامه آنتي ويروس را اجرا كرده و سيستم خود را اسكن کنید و مطمئن شوید كه نرم‌افزارهاي آنتي ويروس و سيستم عامل شما همواره به روز بوده و اصلاحيه‌هاي آنها به موقع نصب شده است.
سرهنگ موالی گفت: درست است كه اجتناب از ويروس‌ها كار سختي به نظر مي‌رسد ولي به ياد داشته باشيد، اين كار بسيار راحت‌تر از اصلاح سیستمی است كه مورد حمله بدافزارها قرار گرفته است.
وی افزود: در زمان دریافت فایل‌‌ها از منابع نامعتبر توجه داشته باشید که هنگام نصب اینگونه نرم‌‌افزارها از دادن مجوز دسترسی‌‌های مشکوک خودداری کنید چرا که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند.
رئیس پلیس فتا استان قم در پایان یادآور شد: اگر در زمان دانلود این گونه فایل‌ها با پرداخت وجه مواجه شدید مراقب سایت‌‌های جعلی باشید چرا که مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی درگاه‌های بانکی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی افراد هستند.