- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در بزرگترین عرضه اولیه جهان

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص تهدیدات پیش روی فعالان و سرمایه‌گذاران در حوزه سرمایه‌گذاری بورس خارجی هشدار داد .
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پلیس قم، سرهنگ “علی موالی” با اشاره به تبلیغ سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: متأسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.
وی در خصوص ویژگی واریز وجه به حساب افراد به بهانه بورس خارجی افزود: نامشخص بودن وضعیت سرمایه‌گذاری، مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و نیز سوءاستفاده کلاهبرداران، از مشکلات این نوع سرمایه‌گذاری است.
سرهنگ موالی ادامه داد: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای دریافت وجه سرمایه‌‌گذاری یکی از شگردهای مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.
رئیس پلیس فتا استان قم گفت: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب‌های خارجی را می‌دهند؛ درحالی‌که هدف آنان کلاهبرداری است.
سرهنگ موالی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی یکی از شگرد‌های کلاهبرداران بوده که با تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و کلاهبرداری از آنان را دارند.
رئیس پلیس فتا استان قم از شهروندان خواست : در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.