کلاهبرداري از زنان سالخورده به شیوه روسی

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري و انهدام يک باند کلاهبرداري در قم خبر داد و گفت: متهمان با شناسايي زنان سالخورده و بي سواد اقدام به معاوضه طلا و جواهرات اين افراد با اسکناس هاي تقلبي و فاقد ارزش روس مي کردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ”احمد کرمي”در گفت و گو با […]

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري و انهدام يک باند کلاهبرداري در قم خبر داد و گفت: متهمان با شناسايي زنان سالخورده و بي سواد اقدام به معاوضه طلا و جواهرات اين افراد با اسکناس هاي تقلبي و فاقد ارزش روس مي کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ”احمد کرمي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت:از ابتداي سال جاري چندين شکايت مبني بر سرقت طلا و جواهرات از زنان سالخورده و بي سواد با شگرد پرداخت اسكناس هاي فاقد ارزش و روپل روسي، به پليس آگاهي قم واصل شد كه در اين نوع از جرائم، متهمان بصورت دو يا سه نفره با خودرو پرايد پس از شناسائي سوژه هاي خود آنها را به عنوان مسافر سوار مي کردند .
وي گفت:در ادامه يکي از سرنشينان طوري وانمود مي کرده که تبعه کشور ترکيه و يا بلغارستان است و قصد خريد مقداري طلا جهت استفاده در حرفه دندان سازي دارد اما فرصت مراجعه به بازار براي خريد طلا ندارد و در اين لحظه راننده خودرو پيشنهاد خريد انگشتر خود به فرد مذکور داده و در قبال آن چند قطعه اسکناس خارجي که اکثراً روپل روسي فاقد ارزش بوده را دريافت و با خوشحالي خطاب به قرباني طوري وانمود مي کرده که ارزش اسکناس هاي خارجي بسيار بيشتر از ارزش طلاي واگذار شده است.
رئيس پليس آگاهي استان قم افزود:سپس با اعمال فريبکارانه طمع شاکي را تحريک و نامبرده را ترغيب مي کنند تا با تحويل طلاهاي همراه خود اسکناس خارجي که چند برابر ارزش واقعي طلاهاست دريافت کند و با اين شگرد اغلب طلا و اشياء با ارزش وي را اخذ و با تحويل چند قطعه اسکناس فاقد ارزش مسافر را از خودرو پياده مي کردند.

وي افزود: مالباخته پس از مراجعه به صرافي به ارزش واقعي پول هاي اخذ شده واقف و متوجه سرقت مي شده است.
سرهنگ کرمي افزود: با توجه به حساسيت موضوع، پرونده در دستور کار اکيپ ويژه اي از کارآگاهان اداره عمليات پليس آگاهي استان قم قرار گرفت.
رئيس پليس آگاهي استان گفت:با تجميع اخبار و اطلاعات بدست آمده و همکاري شاکيان سرانجام متهمان شناسايي و تصاوير به دست آمده از سارقان توسط مالباختگان شناسايي شد.
وي ادامه داد: با توجه به سکونت متهمان در يکي از استان هاي همجوار، اکيپي با نيابت قضائي اعزام و مشخص شد سرکرده باند جهت ارتکاب سرقت به استان قم مراجعه و در مسافرخانه اي در اطراف حرم مطهر ساکن شده است که پس از شناسايي محل اختفاء، نامبرده ۳۵ ساله داراي ده فقره سابقه کيفري در يک عمليات ضربتي به همراه همدستش ۴۱ ساله داراي چهار فقره سابقه کيفري دستگير و يک دستگاه خودرو پژو از متهمان توقيف شد.
رئيس پليس آگاهي استان قم گفت: در بازرسي از خودرو متهمان مقادير زيادي اسکناس خارجي روبل روسي که بطور ماهرانه اي زير صندلي راننده جاسازي شده بود به همراه يک عدد سيم چين که جهت بريدن النگوهاي قربانيان جرايم بوده کشف و متهمان به پليس آگاهي استان منتقل شدند.
سرهنگ کرمي با اشاره به اعترافات اين افراد با بيان اينکه تاکنون ۱۳ شاکي در اين رابطه شناسايي شده است، افزود: نهايتاً پرونده تکميل شده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا ارسال و متهمان نيز با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.