کشف ۵۰ کيلو ترياک در قوطي هاي کنسرو لوبيا و رب گوجه فرنگي

جانشين فرماندهي انتظامي استان از کشف حدود ۵۰ کيلوگرم ترياک در قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ”صياد درويشي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پيگيري اطلاعاتي اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر غرب تهران مشخص شد تعدادي از قاچاقچيان اهل يک استان جنوبي قصد […]

جانشين فرماندهي انتظامي استان از کشف حدود ۵۰ کيلوگرم ترياک در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ”صياد درويشي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پيگيري اطلاعاتي اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر غرب تهران مشخص شد تعدادي از قاچاقچيان اهل يک استان جنوبي قصد دارند محموله مواد مخدر را با يک دستگاه کاميونت و بدون اطلاع راننده به قم منتقل کنند که بلافاصله موضوع در دستور پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم قرار گرفت.

به گفته وي در ادامه ضمن هماهنگي قضائي ۴ اکيپ عملياتي براي کنترل تردد خودروهاي عبوري به محورهاي مواصلاتي استان اعزام شدند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم افزود: در ادامه با تداوم اقدامات پليسي خودرو مذکور با بار کنسرو لوبيا و رب گوجه فرنگي شناسايي و توقيف شده که در ادامه دو نفر قاچاقچي نيز در اين رابطه شناسايي و دستگير شدند.

وي گفت: پس از تخليه کامل بار خودرو در مقر پليس از داخل ۶۰ قوطي کنسرو لوبيا و رب گوجه فرنگي پلمپ شده حدود ۵۰ کيلوگرم ترياک که به طرز بسيار ماهرانه اي جاسازي شده بود کشف شد.

سرهنگ درويشي افزود:نهايتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله براي انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شدند.

شورای معتمد پلیس متکی و برخاسته از دل مردم

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: شورای معتمد پلیس متکی و برخاسته از دل مردم باید باشد و تحت حمایت های نیروی انتظامی قرار گیرند تا رفته رفته نظم و امنیت پایدار از طریق عدم مداخله و با تقویت مدیریت مردمی و محلی انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” احمد صادقی” در سومین جلسه کارگروه شورای معتمد پلیس اظهار داشت: با بررسی شرایط موجود برای مقابله با ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی و کنترل بموقع جرایم نوین اجتماعی و اخلاقی، می بایست شوراهای محلی که برخاسته از ظرفیت های درونی هر محله می باشد را تقویت و توانمند سازیم.

سرهنگ صادقی افزود: فعال سازی محله ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شیوه های سنتی و کدخدامنشی و مسائلی از این دست بدون ساختار مناسب و حمایت و دخالت نیروی انتظامی میسر نمی باشد.

وی ادامه داد: ترغیب و ایجاد احساس مسئولیت نسبت به محله ها،نیازمند تشکیل نهادها وشوراها در سطح محلات می باشد و می بایست هر چه سریع تر این امر محقق شود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: شوراها باید متکی بر مردم و از دل مردم برخاسته باشد و تحت حمایت های نیروی انتظامی قرار گیرند تا رفته رفته نظم و امنیت پایدار از طریق عدم مداخله و با تقویت مدیریت مردمی و محلی انجام پذیرد  و تا دیدگاه ها و نظرات بر مردم به نگاه ها و نظرات تصمیم گیر تغییر نکند، مردم به مسئولیت ها و وظایف شهروندی خود در ایجاد امنیت آشنا نخواهند شد و ضرورت آن را احساس نخواهند کرد و در نتیجه مشارکت مطلوب شکل نخواهد گرفت و امنیت به معنای واقعی توسعه نخواهد یافت.