- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریالی در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “میکائیل قهرمانپور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي دریافت خبری از اداره کل اطلاعات استان قم مبني بر حمل کالاي قاچاق توسط يک دستگاه کاميون کشنده از مبدأ یکی از استان های جنوبی به مقصد قم، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه پس از شناسایی محل تخلیه بار خودرو، کارآگاهان با هماهنگی با مقام قضائی استان به محل مورد نظر اعزام و کامیون را در حال تخلیه لوازم خانگی مشاهده کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: با عدم ارائه مدارک مورد نیاز از سوی راننده کامیون، خودرو به همراه کالا به انبار سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليکي منتقل و پس از تخليه، ۱۰ دستگاه لباسشويي، ۸ دستگاه کولرگازي ۳۰ هزار، ۱۰ دستگاه کولرگازي ۲۴ هزار و ۱۷ دستگاه مايکروفر کشف شد.

سرهنگ قهرمانپور تصریح کرد: در ادامه نمونه کالاها به گمرک ارسال و کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اعلام کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: سرانجام ۳ نفر در این رابطه دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

///////////////////////////////

 

پیام های آموزشی با هدف پیشگیری از کلاهبرداری

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با هدف پیشگیری از کلاهبرداری از همشهریان خواست، به نکات ذیل توجه کنند.

۱-شهروندان عزيز توجه داشته باشيد که سايت هاي ديوار و شيپور و ساير سايت هاي مشابه که در فضاي مجازي فعال مي باشند سايت هاي تبليغاتي بوده نه سايت هاي خريد و فروش لذا قبل از انجام هرگونه معامله اقدامات ذيل را انجام دهيد :

الف)در ساعات اداري و ايام غير تعطيل با طرف مقابل قرار ملاقات بگذاريد.

ب)در خصوص کالایي که معامله مي نماييد حتما به اتفاق يکديگر به صنوف مربوطه مراجعه و از آنها مشورت بگيريد.

ج) جهت دريافت ثمن معامله بصورت نقدي يا چک جاري، حتما در رابطه با اصالت وجوه نقد و چک جاري اصل آنها را به بانک ارائه و از اصالت آنها اطمينان حاصل کرده تا چک ها جعلي، سرقتي و يا مفقودي نباشند.

د) درصورت واريز ثمن معامله از طريق اينترنتي و اپليکيشن ها به حساب شما حتما از واريز وجه به حسابتان مطمئن گرديد و به رسيد ارائه شده توسط خريدار در گوشي موبايلش اکتفا ننماييد چرا که امکان دارد رسيد مذکور جعلي باشد.

۲- جوانان عزيز جوياي کار و اشتغال و همشهريان محترم، قبل از هرگونه فعاليت در شرکت هاي بازاريابي شبکه اي با استعلام از اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان ويا با مراجعه به سايت وزارت صمت از دستوالعمل ها و مجوز دار بودن يا نبودن شرکت هاي مذکور اطلاعات لازم را کسب نماييد تا گرفتار شرکت هاي هرمي نگرديد.

۳- به تماس هاي تلفني و پيامکي که افراد و شرکت هاي مختلف با شما برقرار مي کنند مبني بر اينکه چنانچه کالا و خدمات از آنها خريداري نماييد در قرعه کشي خودرو و غيرو شرکت داده مي شويد اعتنا ننموده و چنين مطلبي صحت نداشته و کلاهبردار مي باشند و در صورت ارسال کالا يا تقلبي و بدلي مي باشد و يا ارزش واقعي آن کمتر است.