- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کشف بیش از ۳۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش های گسترده پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از ابتدای سال ۹۷ تا کنون بیش از ۵۴ نفر قاچاقچی دستگیر و ۳۷ باند قاچاق کالا و ارز در سطح استان متلاشی شده و ارزش ریالی کالاهای کشف شده، بیش از ۳۶ میلیارد ریال برآورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار” کاظم مجتبایی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ با تلاش های گسترده ای که پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم انجام داده، بیش از ۵۴ نفر قاچاقچی دستگیر شدند و ۳۷ باند قاچاق کالا و ارز در سطح استان شناسایی و متلاشی شده است.

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه از نظر حجمی نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۱۶ درصد افزایش و از نظر ریالی نیز ۱۲۷ درصد افزایش نشان می دهد که ارزش تقریبی ریالی کالای کشف شده بیش از ۳۶ میلیارد ریال ارزیابی شدند.

سردار مجتبایی ادامه داد: در این ارتباط ۱۶ دستگاه خودرو سنگین از قاچاقچیان توقیف شده و تلاش پلیس بر این است با توجه به اینکه کالای قاچاق و توزیع آن در سطح  کشور یکی از پیشرانه های کشاندن اقتصاد به شرایط نامطلوب است به شدت جلوگیری و برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: قاچاق، تولیدکنندگان داخلی را در یک شرایط نابرابر و اقتصاد کشور را  نیز در شرایط نامطلوب و نامناسب قرار می دهد، با توجه به شعار سال نیز که “حمایت از کالای ایرانی” است، پلیس مصمم است با جدیت تا پایان سال با کالای قاچاق و تمام کسانی که در این امر مبادرت دارند، برخورد جدی کند.

وی بیان داشت: امسال در سطح استان یک بخش جدیدی با عنوان مبارزه با ارز شروع کردیم ، که در این خصوص طی چندین عملیات، ۷ نفر از کسانی را که در زمینه ارز دچار تخلف بودند ، شناسایی و برخورد و بیش از ۲ هزار دلار ارز قاچاق از آنها کشف شد.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: پلیس بایستی در همه عرصه ها بتواند امنیت لازم را فراهم کند ،یکی از عرصه هایی که بعنوان شاخص و محور پلیس پیش بینی و برنامه ریزی شده، موضوع مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز است که بصورت جدی دنبال خواهد شد.