کسب رتبه نخست کشوری انجام عمل های چشم توسط مرکز تخصصی چشم پزشکی جواد الائمه

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی  جوادالائمه(ع) گفت:درسال گذشته این مرکز توانست رتبه نخست کشوری انجام عمل های چشم را به دست آورد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر حامد کرمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در درمانگاه حضرت جوادالائمه(ع) برگزار شد، به شکل‌گیری این مرکز درمانی […]

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی  جوادالائمه(ع) گفت:درسال گذشته این مرکز توانست رتبه نخست کشوری انجام عمل های چشم را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر حامد کرمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در درمانگاه حضرت جوادالائمه(ع) برگزار شد، به شکل‌گیری این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه(ع) از سال ۱۳۸۳ با عنایت آیت الله العظمی سیستانی و با همت نماینده ایشان آیت‌الله شهرستانی آغاز به کار کرد.

وی افزود: آیت الله شهرستانی همواره پشتیبان ارائه بهترین خدمات درمانی در مرکز چشم پزشکی جوادالائمه(ع)، بیمارستان زابل، بیمارستان خرمشهر، درمانگاه ایلام و مناطق محروم هستند و در حال حاضر عملیات سفت‌کاری ساختمان ۱۱ طبقه مرکز تخصصی قلب(نور) نیز در قم به پایان رسیده است.

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی  چشم پزشکی جوادالائمه(ع) به کیفیت خدمات درمانی این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز سال گذشته در سمینار سالانه کشوری چشم پزشکی، از نظر تعداد عمل جراحی مفتخر به کسب رتبه نخست شد.

کرمانی همچنین به هزینه‌های پایین عمل جراحی در مرکز چشم پزشکی جوادالائمه(ع) اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه خرید مواد مصرفی این مرکز متناسب با نرخ روز دلار است اما هیچ افزایشی در قم هزینه‌های جراحی نداشتیم و با همان تعرفه سابق، بیماران جراحی می‌شوند.

وی از طبابت ۲۳ چشم پزشک متخصص و فوق تخصص در درمانگاه جوادالائمه(ع) خبر داد و گفت: به دلیل امکانات مطلوب، پزشکان معتبری از تهران به این مرکز درمانی می‌آیند.

کرمانی به تجهیز مرکز تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه(ع) به پنج اتاق عمل اشاره کرد و گفت: روزانه ۴۰۰ مراجعه و ماهانه ۱۲۰۰ عمل جراحی چشم از جمله شبکیه، پیوند قرنیه، آب مروارید، لیزیک، تیشو و لازک در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه(ع) به نقش مؤثر این مرکز در توسعه توریسم درمانی در قم اشاره کرد و افزود: تا پیش از شیوع کرونا، ۲۵ درصد بیماران این مرکز را اتباع کشور عراق، ۸ درصد از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس و ۸ درصد از افراد مقیم در کشورهای اروپایی و استرالیا بودند.

کرمانی به پایین بودن تعرفه عمل جراحی چشم در این مرکز اشاره کرد و گفت: به همین دلیل، بیماران کشورهای اروپایی و به ویژه از استرالیا به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به تجهیز مرکز تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه(ع) به پنج اتاق عمل، افزود: این مرکز مجهزترین دستگاه های چشم پزشکی را در اختیار دارد و با تلاش و خدمات درمانی مطلوب این مرکز، خط سفر از قم به تهران برای عمل چشم بسته شده است.

کرمانی با بیان اینکه مرکز تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه(ع) مورد وثوق مراجع و علماست، تصریح کرد: شخصیت‌های دینی بزرگ شیعه از جمله آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، مرحوم آیت‌الله امینی، آیت‌الله مصباح یزدی و سایر شخصیت‌های برجسته دینی برای درمان بیماری چشم به این مرکز مراجعه کرده یا مورد جراحی قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه مرکز چشم پزشکی جوادالائمه(ع) صدای بین‌المللی دارد، افزود: شخصیت‌های برجسته سیاسی از جمله نمایندگان مجلس عراق در این مرکز جراحی کردند و سفرای کشورهای استرالیا، فرانسه، ایتالیا، اتریش، نیوزیلند و عراق از این مرکز بازدید داشتند.

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه(ع) افزود: با عنایت ائمه معصومین(ع) و تلاش پزشکان، تاکنون حتی یک مورد تخلیه چشم یا مرگ و میر در این مرکز نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا، تمامی پروتکل‌های لازم را رعایت کردیم تا خطری متوجه بیماران نشود و جراحی چشم بیماران به تعویق نیفتد.