کسب رتبه دوم رشد اهدا در کشور توسط استان قم

در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵انتقال خون استان قم با اهدای بیش از ۲۱ هزار نفر از هموطنان دومین رتبه رشد اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل انتقال خون استان قم ،از ابتدای سال جاری تا کنون سال بیش از […]

در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵انتقال خون استان قم با اهدای بیش از ۲۱ هزار نفر از هموطنان دومین رتبه رشد اهدای خون در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل انتقال خون استان قم ،از ابتدای سال جاری تا کنون سال بیش از ۲۵ هزار نفر از داوطلبین به مراکز اهدای خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۸۴۱ نفر موفق شدند خون خود را اهدا نمایند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از۸ در صد رشد داشته.از این تعداد ۱۱۱۶ نفر اهدا کننده خانم و مابقی اهدا کننده آقا بوده‌اند.
در این گزارش آمده است: شاخص اهدای خون مستمردر ۶ ماهه ۵۳ و هفت دهم درصد بوده است.
در سال جاری بیش از ۸ هزار واحد خون و فراورد های خونی در شبکه خون رسانی کشور توزیع شده است که رشدی معادل ۲۱ درصدی را نشان می دهد.
انتقال خون استان بحمدالله و به یاری مردم عزیز در تمام ایام سال پاسخگوی نیاز بیماران و مراکز درمانی استان بوده و بیش از ۲۷ هزار واحد خون و فراورده های خونی به بیماران نیازمند استان و مراکز درمانی ارسال نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۵ هزار و ۷۱۳ واحد بوده رشد ۸ در صدی داشته است؛اما باید در نظر داشت نیاز به خون و فرآورده ها یک نیاز همیشگی و دائمی است .
لازم به ذکر است به طور میانگین هر ۱۰ دقیقه یک خون و فرآورده های آن جهت درمان نیازمندان به مراکز بیمارستانی استان توزیع شده است.

گفتنی است در ۶ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۱ نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کرده اند، از این تعداد، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۴۳۲ واحد خون اهدا کرده اند.
ودر ۶ ماهه اول امسال، استان های البرز، قم و تهران بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور رانسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.