کارگرهاتاثیرگذارترین ومهم ترین افراد درعرصه تولیدملی وکالای ایرانی هستند

امام جمعه شهر کهک گفت: کارگر، کسی است که مهم ترین بخش حرکت جامعه را بر دوش گرفته و نقش تاثیرگذاری را در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا می کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  از شهر کهک حجت الاسلام میر مومنی در جمع نمازگزاران جمعه شهر کهک در مسجد جامع با بیان اینکه […]

امام جمعه شهر کهک گفت: کارگر، کسی است که مهم ترین بخش حرکت جامعه را بر دوش گرفته و نقش تاثیرگذاری را در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  از شهر کهک حجت الاسلام میر مومنی در جمع نمازگزاران جمعه شهر کهک در مسجد جامع با بیان اینکه چرخ های یک جامعه به دست کارگران به حرکت در می آیند، اظهار کرد: کارگر، کسی است که مهم ترین بخش حرکت جامعه را بر دوش گرفته و نقش تاثیرگذاری را در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا می کند.

وی با بیان اینکه چرخ تولید با قدرت بازوان توانمند و رنج کارگران به حرکت در می آید، افزود: فرهنگ کار و نقش کارگر در آموزه های دینی ما از جایگاه رفیعی برخوردار است و باید توجه داشت که کارگر نزد خداوند متعال از محبوبیتی وصف ناپذیری برخوردار است و بر همین اساس پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را بوسه می زند و این نشان از جایگاه کارگران دارد.

امام جمعه شهر کهک تصریح کرد: فعالیت کارگران ، استقلال و خودکفایی جامعه را در عرصه های مختلف رقم می زند  و امام صادق(ع) کار و تلاش در راه تأمین نیازهای ضروری زندگی را همسان با جهاد در راه خداوند متعال می دانند.

وی ادامه داد: وقتی آیات و روایات را در کنار یکدیگر قرار دهیم شاهدیم فرهنگ کار در اسلام مورد توجه قرار گرفته است چراکه از مهم‌ترین رموز توفیق در زندگی، تلاش دایم و پایداری در راه هدف است و مسلمانان برای رسیدن به سعادت اخروی باید در امور دنیوی خود نیز تلاش کند.

ایشان اضافه کرد: باید توجه داشت هر سرمایه ای را که به درستی قدر آن را ندانیم جامعه متضرر خواهد شد بنابر این وقتی سخن از حمایت از کالای ایرانی به میان می آید به معنای حمایت از تفکر و تلاش کارگر ایرانی است.

وی عنوان کرد: امروز زمان آن رسیده که تک تک ما بیش از پیش نسبت به حمایت از توان داخلی غیرت داشته باشیم چراکه عدم حمایت از تولید داخلی، بیکاری بیشتر جوانان، عدم رونق اقتصادی و … را رقم خواهد زد و این همان چیزی است که دشمن برای رسیدن به ان تلاش می کند.

امام جمعه شهر کهک خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی رونق اقتصادی را رقم زده و در نهایت بیکاری را از میان برمی دارد و نباید فراموش کرد در زمان پیروزی انقلاب و دروان دفاع مقدس مردم ما نسبت به کالای ایرانی حساسیت ویژه ای داشتند و مصرف کالای داخلی را از اولویت های خود می دانستند و این مهم باعث شد ثمرات بسیاری را به دست آوریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری کارگر را ستون فقرات اقتصاد و تولید می دانند چراکه اقتصاد پیشرفته و مستقل به واسطه تلاش کارگران به دست می آید و در این میان نقش حمایتی تک تک ما از کالای ایرانی نباید فراموش شود چراکه کارگران ایرانی بارها نشان داده اند که در تولید کالاهای باکیفیت می توانند حرف اول را بزنند و در صورت حمایت از کالای ایرانی هیچگاه نیازی به واردات بسیاری از کالاها به کشور نیستیم.

حجت السلام میرمومنی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی دلگرمی کارگران را  به همراه دارد و دلگرم شدن کارگران باعث می شود توانمندی کارگران در عرصه کار و تولید افزایش یافته و درنهایت چرخ‌های تولید و صنعت به حرکت درآمده و آن را به جلو هدایت می کنند .
آقا مهجوری
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کهک که سخنران خطبه های قبل از نماز جمعه بود هفته گرامیداشت مقام معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز تبریک گفته و از زحمات همکاران خود تقدیر و تشکر نمودند . در ادامه ایشان طی سخنانی بیان نمودند معلم با تعلیم و نشر علم انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین انداز می گرداند . در ادامه گزارشی از عملکرد اداره در موضوعات آموزشی و پرورشی و تربیت بدنی ارائه نمودند . کسب ۴ رتبه مشاعره استانی دانش آموزان منطقه و کسب ۶ رتبه استانی خوشنویسی ویژه دانش اموزان مقطع ابتدایی و انتخاب ه پروژه طرح جابر استانی و همچنین کسب ۱۳ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری و نماز و اذان و احکام و ترتیل قرآن و انشای نماز از مواردی بود که به آن اشاره نمودند در پایان از اولیای محترم دانش آموزان دعوت نمودند تا در هفته بزرگداشت مقام معلم به همراه سایر مسئولین ادارات منطقه و امام جمعه محترم و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران عزیز در مدارس حضور یابند و از زحمات معلمین عزیز تقدیر نمایند .