- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کارکنان وزارت نیرو به قله برف انبار صعود می‌کنند

دبیر کمیته ورزش شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: صعود سراسری کارکنان وزارت نیرو به قله برف انبار با شعار صرفه‌جویی در مصرف آب به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، سعید عباسی با اشاره به برنامه‌های ورزشی وزارت نیرو اظهار داشت: در راستای اجرای تقویم ورزشی وزارت نیرو در سال ۱۳۹۸ و با شعار صرفه‌جویی در مصرف آب، دبیرخانه شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو، صعود کارکنان این وزارتخانه را به قله برف انبار در استان قم در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است صعود سراسری کارکنان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو از شرکت‌های آب، آبفا، آبفار، توزیع برق و… به قله ۳۲۰۰ متری برف انبار به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان قم در روز پنج‌شنبه ۱۱ مهرماه انجام شود.

قله برف انبار در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر قم و در باغ‌های جنوبی روستای فردو از توابع بخش کهک واقع شده است.

این رشته کوه از شمال به محدوده روستای فردو، از شرق به محدوده وسف، از غرب به محدوده رشته کوه پلنگ آبی و از جنوب به محدوده روستای جاسب منتهی می‌شود.

این قله با ارتفاع ۳۲۲۴ متر بلندترین نقطه طبیعی در سرتاسر استان قم محسوب می‌شود. وجود دره‌ای به عمق ۶۰۰ متر در کنار قله برف انبار باعث شده برف در فصل زمستان به میزان زیادی در آن انباشته گردد، به طوری که با گذشت فصول سرد و بعضاً تا فصل تابستان نیز این دره مملو از برف‌های یخ‌زده است، نام «برف انبار» نیز از این ویژگی ناشی شده است.

در کوهپایه برف انبار دو چشمه آب سرد در فاصله یک‌صد متری از هم وجود دارند که از دل کوه و سه چال برف خیز برف انبار جریان می‌یابند و به باغ‌های انبوه فردو منتهی می‌شوند. همچنین این چشمه‌ها از معدود چشمه‌های آبی هستند که در تمام طول سال در استان گرمسیر قم، آب در آن‌ها جاری است.